Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Đukić, Zlatko | 0 |
0 |
0 |
|
Ivanišević, Dora | 30 |
0 |
0 |
|
Lacković, Franjo | 0 |
0 |
15 |
Upoznavanje studenata s prapovijesnim razvitkom i etničkim zajednicama na tlu Hrvatske od paleolitika do rimskih osvajanja, u kontekstu zbivanja u srednjoj i jugoistočnoj Europi te poviješću istraživanja i upoznavanja prapovijesti u Hrvatskoj.
Kolegij obuhvaća pregled pretpovijesnog razvoja, materijalne te dijelom i duhovne kulture na prostoru Hrvatske kao dijela ukupnih zbivanja u srednjoj i jugoistočnoj Europi, ali i u širem kontekstu, osobito kada je riječ o najstarijim prapovijesnim razdobljima; Paleolitik i mezolitik (paleolitičke kulture, Homo erectus i neandertalci u Hrvatskoj, duhovna kultura i umjetnost paleolitika, mezolitik i mezolitičke kulture); Neolitik (proces neolitizacije i neolitičke kulture); Eneolitik (indoeuropska seoba, prerada i upotreba bakra, kulture eneolitika); Brončano doba (metalurgija bronce, egejsko-panonske migracije, brončanodobne kulturne skupine); Starije željezno (tehnologija prerade željeza i halštatski kulturni krug, etnogenetski procesi, etnokulturne skupine željeznoga doba); Mlađe željezno doba (latenski kulturni krug, keltsko-latenska kultura u kontinentalnoj Hrvatskoj, protopovijesno doba, iliro-helenizam i grčki utjecaji na istočnome Jadranu sa zaleđem).
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, razgovor | razumjeti prapovijesni kulturni razvitak na tlu Hrvatske te njegovu važnost i mjesto u ukupnom europskom prapovijesnom razvitku | aktivnost studenata u nastavi pismeni ispit usmeni ispit |
seminar | izrada seminarskog rada izrada prezentacije izlaganje samostalna uporaba literature |
usporediti lokalne s istodobnim kulturama susjednih područja |
seminarski rad prezentacija pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, razgovor | definirati prapovijesna razdoblja i najvažnije kulture te etničke zajednice tijekom svakoga od njih |
aktivnost studenata u nastavi pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, razgovor | objasniti povijest istraživanja prapovijesti naše zemlje | aktivnost studenata u nastavi pismeni ispit usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,375 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,375 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Seminarski rad | 0,125 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Ocjenjuje se redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u njoj, seminarski rad – tekstualni dio i njegovo iznošenje. Na ispitu se ocjenjuje razumijevanje procesa nastanka i razvitka prapovijesnih razdoblja i kultura unutar njih na području naše zemlje, te njihovih specifičnosti, kao i poznavanje sažete povijesti istraživanja prapovijesti u nas.
Redovito pohađanje nastave, jedan seminar tijekom semestra, sudjelovanje u razgovoru o pojedinim temama, pristupiti ispitu nakon odslušanog kolegija
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.