Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Peternai Andrić, Kristina | 8 |
0 |
4 |
Cilj je predmeta upoznati studenta sa suvremenim statusom književne teorije te s književnoteorijskim pravcima 20. stoljeća. S tim su ciljem u kolegij uključena pitanja interdisciplinarnosti, diskurza književnosti, diskurza teorije, odnosa ideologije i književnosti.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Suvremena književna teorija je područje mišljenja i pisanja vrlo rastezljivih granica i često interdisciplinarna pa radovi nastali u njezinu okrilju često imaju učinke izvan prvotne struke. Suvremene su teorije brojne (strukturalizam, marksistička teorija, psihoanaliza, hermeneutika, feministička teorija, poststrukturalizam, dekonstrukcija, postkolonijalna teorija, postmodernizam, rodna i queer teorija, etnička teorija i drugo) te uključuju radove s područja antropologije, filozofije, sociologije, teorije filma, rodnih i queer studija, političke teorije pa i ekonomije, prava, medicine itd. Njihovi uvidi se koriste za promišljanje kategorija značenja, kulture i prirode, povijesti, tvorbe pojedinačnoga ili kolektivnog identiteta i slična.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | opisati status suvremene književne teorije | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | usporediti suvremene teorijske pristupe književnosti | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | objasniti osnovne značajke pojedinoga teorijskog pristupa | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | razlikovati čitanja književnih tekstova s obzirom na teorijski pristup | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje | analizirati književni tekst s različitih teorijskih polazišta | istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Istraživanje | 1,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz istraživačkog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz istraživačkog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, istraživački rad, usmeni ispit.
Studentska anketa