Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Peternai Andrić, Kristina | 5 |
0 |
3 |
Kolegij bi studente trebao upoznati s osnovnim pojmovima i pristupima naratologiji, uključujući klasičnu (strukturalističku), poststrukturalističku i postklasičnu sa svim njihovim varijantama. Nakon usvojenih teorijskih pristupa, studenti bi trebali steći vještinu analize pripovijesti naratološkim metodama.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Naratologijom se danas u užem smislu određuje pod okriljem strukturalizma razvijena znanost o pripovijesti (Tzvetan Todorov, 1969), a u širem smislu disciplina vrlo rastezljivih granica i gotovo nejasnih rubova što pokriva ukupno proučavanje i teoriju pripovijesti od 1960-ih do danas. Kolegij će pratiti razvoj naratologije od pojavljivanja kao formalističko-strukturalističke discipline 1960-ih s jasno izraženim znanstvenim težnjama u smislu uspostavljanja teorije i definiranja prirode pripovijesti, do današnje naratologije što se razgranala u brojne analitičke, metodološki heterogene i često pragmatične modele orijentirane više na kontekst nego na pripovijedni tekst dotle da se umjesto o naratologiji (u jednini) sve više govori o naratologijama (u množini). Obradit će se književnoteorijska terminologija i metodologija vezana uz naratologiju. Stečena teorijska znanja propitat će se na književnim predlošcima.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | definirati teorije pripovijedanja i pojma pripovijesti | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | objasniti osnovne značajke pojedinoga teorijskog pristupa | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | razlikovati čitanja pripovijesti s obzirom na teorijski pristup | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje | analizirati pripovijesti iz različitoga teorijskog aspekta | istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Istraživanje | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz istraživačkog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz istraživačkog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Student je obvezan redovito pohađati nastavu, provesti samostalno istraživanje i položiti usmeni ispit.
Studentska anketa