Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Peternai Andrić, Kristina | 5 |
0 |
3 |
Upoznati teorijske pretpostavke za proučavanje kategorije identiteta (pojedinačnoga i društvenog, odnosno subjekta, sebstva, jastva...) kao i odnosa književnosti prema kulturnom i društvenom kontekstu. S obzirom na interpretativni kontekst: steći vještine analize teksta, ponajprije s obzirom na pitanje tvorbe identiteta. Razlikovati pitanje tvorbe identiteta u unutarknjiževnom smislu (likovi) i u izvanknjiževnom smislu (čitatelji).
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Osporena i u mnogome prevladana psihoanalitička teorija ostavila je u naslijeđe i jednu široko prihvaćenu tezu: drugi kojima smo okruženi od samoga čina rođenja i svakoga idućeg dana utječu na tvorbu i preoblikovanje našega identiteta. Na početku života su ti važni »drugi« roditelji i obitelj, u kasnijem životu će možda ključni »drugi« postati prijatelji ili kolege – neke izabiremo, neke ne možemo izbjeći, ali čak i izostanak pojedinih »drugih« nas određuje. Uspostavljamo se kroz sličnosti, ali i različitosti od njih. Drugi što utječu na nas nisu uvijek pojedinci nego su često okupljeni u zajednice ili grupe (nacionalne, rodno određene, interesne i sl.). Nadalje, »drugi« nam se ne obraćaju nužno izravno: masmedijski proizvodi kao što su dnevne novine, magazini ili putopisne reportaže, kulturni proizvodi u obliku književnih djela, kazališnih predstava pa čak i plakata koji ih najavljuju također šalju poruke. Pojedine »druge« prepoznat ćemo kao istomišljenike, gotovo svoj glas, identificirati se s njima i kroz interakciju učvrstiti vlastiti identitet (ekologa, vjernika ili agnostika, Bunjevca, Francuza…), dok će drugi »drugi« izazvati u nama otpor i odbacivanje (bilo bi poželjno da otpor izazivaju fašizam, rasizam…). Tko su stranci i kako na njih gledamo? Možemo li zbilja poznavati bližnje? Kako vidimo sami sebe? Kako nas drugi vide? Kako se i zašto stvaraju zajednice ili grupe? Što ih drži na okupu? Nebrojeni su odgovori na ta i slična pitanja već dani iz brojnih humanističkih disciplina i ovdje nikako ne pretendiramo na njihovu sveobuhvatnost. Kolegij je zamišljen na presjecištu antropoloških, socioloških, književnoteorijskih i filozofskih promišljanja.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | razlikovati teorije o konstrukciji identiteta | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | objasniti značajke pojedinoga teorijskog pristupa | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | objasniti međusobne različitosti teorija identiteta | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | razlikovati čitanja pripovijesti s obzirom na kategoriju identiteta | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje | analizirati književni tekst s obzirom na kategoriju identiteta | seminarski rad |
predavanje | slušanje, pisanje, sustavno opažanje, razmišljanje | opisati ulogu medija u tvorbi identitetnih kategorija | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Istraživanje | 2 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz istraživačkog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz istraživačkog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Student je obvezan redovito pohađati nastavu, provesti samostalno istraživanje i na osnovu njega izraditi seminarski rad te položiti usmeni ispit.
Studentska anketa