Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Volarević, Martina | 15 |
0 |
15 |
Svrha je kolegija osposobiti i nagovoriti (Protreptikos) studente filozofije za proučavanje filozofske misli i djela suvremenog ljubljanskog filozofa i publicista Slavoja Žižeka. Mogućnost interdisciplinarnog promišljanja njegovih tekstova nameće se neizbježnom.
Žižek je presudan sugovornik o svim vidovima pristupa suvremenosti.
S druge strane, aktivistička »politička filozofija« ima u njemu presudnog zagovaratelja.
Posebice se naglasak stavlja na Žižekovu filozofsku analizu Hegelove refeleksivne svijesti kao Organona svakog praktički-filozofijskog osmišljenog aktivizma.
Također, kolegij nastoji osvijestiti i značenje psihoanalize u suvremenoj teoriji/filozofiji.
U jednome bi svome dijelu kolegij pokušao povezati teološko i filozofsko nasljeđe duhovnosti.
Žižek u svim navedenim područjima pruža podatan analitičko/sintetički, filozofski materijal.
Kolegij bi u svojoj namjeri trebao pružiti okvir za samostalno promišljanje mogućnosti filozofskog aktivizma danas, ali i pružiti temelje za reafirmaciju filozofije sàme.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja su sljedeći:
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | osposobiti se za pristup filozofiji kao djelatnosti postavljanja presudnih, kritičkih životnih pitanja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | sintetizirati filozofiju, psihoanalizu i suvremenu filozofiju jezika putem interdisciplinarnog međudjelovanja teorijske misli i publicistike | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, učenje po modelu, analiza literature | argumentirati za eminentno filozofijsko, ali i kritičko, odgajanje samosvjesnog pojedinca | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | Iskazati samostalnost i odgovornost pri kritičkom utemeljenju vlastita stajališta, uz analizu osobitosti aktivističkog pristupa Slavoja Žižeka | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na usmenom ispitu i kroz pozitivno ocijenjen seminarski/esejistički rad. Usmeni ispit donosi 50 % bodova, seminarski rad 20 % bodova, organiziranje radionice 20 % bodova, pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: