Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 15 |
30 |
0 |
Cilj je predmeta upoznati studente s implementacijom tehnologija semantičkog weba u informacijskim sustavima organizacija i informacijskih ustanova. Poseban naglasak stavljen je na implementaciju povezanih podataka (engl. linked data) u informacijskim sustavima. Studente se upoznaje s principima povezanih podataka, tehnikama vizualizacije, pregledavanja i pretraživanja povezanih podataka, primjerima dobre prakse aplikacija povezanih podataka te fenomenom velike količine povezanih podataka (engl. big linked data). Na vježbama studenti se osposobljavaju za provedbu pregledavanja i pretraživanja postojećih setova povezanih podataka pomoću odgovarajućih tehnologija (upitni jezici, semantičko pretraživanje), a zatim i da samostalno kreiraju, povežu i pripreme za objavu setove podataka u globalnoj mreži repozitorija povezanih podataka.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Povezani podaci: principi i primjeri dobre prakse. Pregledavanje setova podataka; uvod u upitni jezik SPARQL; zaključivanje pomoću RDFS-a I OWL-a. Pretraživanje povezanih podataka; semantičko pretraživanje; semantičko pretraživanje vs. SPARQL; fasetno pretraživanje. Životni vijek povezanih podataka; kreiranje, povezivanje i objava setova podataka; uloga URI/IRI-ja u stvaranju poveznica; uloga SKOS-a u povezivanju kreiranih i postojećih setova podataka; katalozi povezanih podataka; alati za ekstrahiranje povezanih podaaka; SILK okvir za automatsko otkrivanje poveznica između setova podataka. Vizualizacija povezanih podataka; tehnike, vrste i alati za vizualizaciju povezanih podataka; vizualizacija oblaka povezanih podataka. Metode za analizu povezanih podataka. Aplikacije povezanih podataka: kategorije, arhitektura i primjeri dobre prakse; razvojni okviri aplikacija povezanih podataka; Information Workbench; web API-ji u aplikacijama povezanih podataka. Velike količine povezanih podataka.
predavanja, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
Predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | pregledavati setove podataka u repozitorijima povezanih podataka pretraživati setove podataka u repozitorijima povezanih podataka |
pisani test (30 % ukupne ocjene) |
Vježbe | vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima | implementirati pojedine tehnologije semantičkog weba u informacijskim sustavima | ocjena vježbi (20% ukupne ocjene) |
Samostalni zadaci | rješavanje problemskih zadataka | kreirati, povezati i prirediti za objavu setove podataka u globalnoj mreži repozitorija povezanih podataka | ocjena zadataka (50% ukupne ocjene) |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,4 | 20% |
Pismeni ispit | 0,6 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Praktični rad | 0,875 | 50% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz kontinuirane provjere znanja, pismenog ispita te praktičnog rada: 20% konačne ocjene čini ocjena kontinuirane provjere znanja (40 ocjenskih bodova), 30% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita (60 ocjenskih bodova) i 50% konačne ocjene čini ocjena praktičnog rada (100 ocjenskih bodova).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova; dovoljan (2) – od 110 do 124 boda; nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Redovito pohađati nastavu, izlaganje referata u sklopu seminara, provedba projekta
Na početku svakog predavanja daje se osvrt na nastavne sadržaje s prethodno održanog sata. Prati se aktivnost na vježbama i zadaju zadaci za ponavljanje. Završna kvaliteta provjerava se studentskom anketom.