Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kakuk Fridl, Sara | 15 |
0 |
15 |
Maksimalno iskoristiti radno vrijeme; održavanje ugodne atmosfere; sprječavanje neprimjerenog ponašanja; održavanje discipline; poštovanje različitosti, cijenjenje ljudskih kvaliteta; razvijanje samodiscipline kod učenika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Temeljni pojmovi
Učitelj kao manager, karakteristike razrednog menadžmenta, prag tolerancije, proaktivno i reaktivno ponašanje, vrijeme rada i vrijeme odmora, ponašanja unutar razrednih obveza, neprimjerena ponašanja, komponente dobrog razrednog menadžmenta, planiranje i identifikacija očekivanog – poželjnog ponašanja.
Menagerske funkcije
Planiranje, strategije, dobra organizacija, kvaliteta vođenja, uspješna kontrola.
Posebnosti upravljanja razredom
Pedagoška uloga razrednika u vođenju i upravljanju razreda, administrativni poslovi, razrednik voditelj tima, pripremanje nastavnika za timski rad (s razredom, roditeljima, razrednim vijećem…)
Ostali upravljački poslovi
Partnerski odnosi roditelj – razrednik (stavovi i predrasude), strategije unapređivanja suradnje
Upravljanje razredom
Teorije upravljanja razredom (Glasser, Ginett, Wessler);
Sustavi upravljanja razredom;
Tehnike – modeli upravljanja razredom: uzor, ugovor, paradoks, ignoriranje;
Strategije permanentnog djelovanja, verbalne i neverbalne reakcije, skupne strategije, pismene, asertivno ponašanje;
Stvaranje pozitivne klime, normi i ozračja za rad i učenje u razredu;
Osmišljavanje vlastitog sustava upravljanja razredom.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, rasprava, iskustveno učenje | slušanje izlaganja, raspravljati, razgovarati | razlikovati osnovne spoznaje predviđene za bolje razumijevanje komunikacije i upravljanje razredom | aktivnost studenta na satu |
analiza primjera, opažanje i zaključivanje | predlagati, suradnja | inicirati diskusije kako povećati aktivnost učenika na satu | aktivnost studenata na satu |
simulacija, dramatizacija, kreativne radionice | igranje uloga, dramska prezentacija, istraživački zadatak | integrirati kreativne potencijale studenata na satu spremni osmisliti svoju mapu osnovnih strategija upravljanja | aktivnost studenata na satu |
izrada osobne mape upravljanja razredom, konstruiranje razrednih pravila ponašanja | samostalna interpretacija i prikaz | prikazati mapu osnovnih strategija upravljanja razredom, stilove vođenja, razinu upravljanja | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Portfolio
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,9 | 10% |
Pismeni ispit | 1 | 60% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Portfolio | 1 | 30% |
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(pismeni ispit x 0,6) + (izrađena mapa portofolio i mapa strategija upravljanja x 0,3) + (aktivnost u nastavi x 0,1).
Primjer izračunavanja ocjene:
pismeni ispit – 4
samostalni istraživački rad – 5
aktivnost u nastavi - 5
(4 x 0,6) + (5 x 0,3) + (5x 0,1) = 2,4 + 1,5 + 0,5 = 4,4
Konačna ocjena 4,4 → vrlo dobar (4)
Kvaliteta i uspješnost izvedbe kolegija vrednovat će se putem anonimnih evaluacija aspekata izvođenja nastave (predavanja i seminari), pripremljenosti predavača i radnih materijala za seminare.