Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rupčić Kelam, Darija | 0 |
0 |
30 |
Cilj je upoznati studente sa osnovnim principima i temama etike skrbi i odgovornosti, upoznati i senzibilizirati studente da uoče i „čuju“ razliku između patrijarhalnih i paternalističkih pristupa i glasa u etici i praksi, praktičnom ophođenju u društvenoj skrbi za sve članove društva, osobito najranjivije i marginalizirane, uočiti glas relacije, promjenu koncepta i paradigme u poimanju čovjeka i ljudskog svijeta. Teoretizirati povezanost i relacije kao primarne i osnovne u ljudskom životu, što može dovesti do shvaćanja i prihvaćanja nove paradigme posljedično na filozofsko-političku teoriju ali društvenu i političku praksu.
Uočiti krucijalnu razliku između ženstvene i feminističke etike skrbi. Glas, relacija, otpornost, žena i ženski princip postaju centralni radije nego periferni u preoblikovanju ljudskog svijeta.
U tom smislu, studentima će biti ponuđeno teorijsko promišljanje filozofsko-etičkih koncepata koje smatramo ključnima za teme i pojmove skrbi/brige i odgovornosti, te analizu i komparativnu interpretaciju onih teorija koje su doprinijele utemeljenju tih koncepata. U prvom redu, ponuditi teorijsko promišljanje filozofsko-etičkih koncepata koji su ključni za ovu temu, a to su skrb/briga i odgovornost, te analizu i komparativnu interpretaciju onih teorija koje su doprinijele utemeljenju tih koncepata (S. Kierkegaard, M. Heidegger, E. Levinas, H. Jonas, L. Boff, C. Gilligan, N. Noddings, Rollo May, J. Juul, K. Jaspers i mnogi dr).
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza tekstova i literature, prezentacija, diskusija | slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje | opisati povijesni razvoj ideje skrbi u filozofiji i osnovne teorijske pravce utemeljenja etike skrbi | seminarski radovi, prezentacije, eseji, aktivnost na nastavi |
projekti, samostalni istraživački zadatak, radionice, diskusija | slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, izrada projekata | objasniti važnost praktične primjene etike skrbi na društvenom i političkom planu | projektno istraživanje, seminarski radovi, eseji |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza tekstova i literature, prezentacija, diskusija | slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, izrada projekata | razlikovati orijentacijsko od znanstvenog znanja | predavanje, seminarski radovi, prezentacije, eseji, aktivnost na nastavi |
diskusija, debata, projektno istraživanje | slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu | objasniti prisutnost etike odgovornosti kao osnovnog modusa bivstvovanja | aktivnost na nastavi, pismeni uradci, samostalno istraživanje, projektna aktivnost |
diskusija, debata, projektno istraživanje | slušanje, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu | razviti demonstraciju samostalnog kritičkog pristupa fenomenu skrbi i odgovornosti iz diskursa filozofsko0etičke problematike | aktivnost na nastavi, pismeni uradci, samostalno istraživanje, projektna aktivnost |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 10% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 90% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(referat ili usmeno izlaganje x 0,6) + (samostalni istraživački projekt x 0,3) + (aktivnost u nastavi x 0,1).
Primjer izračunavanja ocjene:
Referat ili usmeno izlaganje – 4
samostalni istraživački rad (seminar)– 5
aktivnost u nastavi - 5
(4 x 0,6) + (5 x 0,3) + (5x 0,1) = 2,4 + 1,5 + 0,5 = 4,4
Konačna ocjena 4,4 → vrlo dobar (4)
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: