Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vidaković Erdeljić, Dubravka | 15 |
0 |
15 |
Cilj kolegija je upoznati studente s vještinama i metodama koje su korisne za istraživanje i kvalitetno prevođenje znanstvenih i tehničkih tekstova.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Težište ovog kolegija je razvijanje i uvježbavanje prevodilačkih vještina potrebitih za prevođenje tekstova iz područja prirodnih (matematika, fizika) i tehničkih (elektrotehnika, informatika) znanosti te njihovih pojedinih grana (npr. teorija skupova, elektroenergetika) te razumijevanje znanstvenog i tehničkog jezika općenito. Na temelju zadanih tekstova upoznat ćemo studente s načinom kako uspješno koristiti lingvističke elemente i engleskog i hrvatskog jezika u pogledu gramatike, leksikona i znanstvenog registra pojedinih stručnih područja te koje su karakteristike tzv. tehničkog engleskog jezika (bezlični stil, jednostavna sintaksa s tipičnom rečeničnom strukturom i pasivnim konstrukcijama, kratice i akronimi, formule, verbalna točnost i jasnoća). Isto tako, istaknut će se problemi na koje možemo naići pri prevođenju takvih tekstova (problem standardizacije terminologije, nepostojanje adekvatnih jednojezičnih i višejezičnih rječnika, nedovoljno poznavanje područja). Studente ćemo upoznati s postojećim tehnologijama prevođenja koje se temelje na uporabi računala.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, radionica, suradničko učenje, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza i primjena izvora | koristiti se prevoditeljskim alatima i dostupnim bazama podataka u području prirodnih i tehničkih znanosti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
predavanje, seminarsko izlaganje, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza, vrednovanje i primjena izvora | pravilno se koristiti terminologijom vezanom za područje prirodnih i tehničkih znanosti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
seminarsko izlaganje, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza, vrednovanje i primjena izvora | pravilno interpretirati neverbalne oblike komunikacije (kratice, akronimi, formule) | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
seminarsko izlaganje, radionica, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza, vrednovanje i primjena izvora | izraditi vlastite tematske glosare iz područja prirodnih i tehničkih znanosti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
seminarsko izlaganje, radionica, samostalni istraživački zadatak, grupna rasprava | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza, vrednovanje i primjena izvora | samostalno izraditi kraće pismene prijevode iz područja prirodnih i tehničkih znanosti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
seminarsko izlaganje, radionica, samostalni istraživački zadatak, grupna rasprava | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, samostalna analiza, vrednovanje i primjena izvora | vrednovati kvalitetu i prirodnost tuđih, a potom i vlastitih prijevoda | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, portfolio |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Portfolio
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,3 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Portfolio | 1 | 30% |
Konačna se ocjena oblikuje na temelju prosječne ocjene rada na portfoliu (terminologiji i glosarima) (30%) i prosječne ocjene 2 prijevoda (70%).
Studenti su obavezni redovito pohađati nastavu, pratiti tijek kolegija i zadatke na Moodle-u i redovito izvršavati zadatke za samostalan rad.
Rječnici iz pojedinih područja prirodnih i tehničkih znanosti
Znanstveni i stručni časopisi
Internet izvori
Provođenje ankete sa studentima po završetku kolegija