Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Brdar, Mario | 30 |
0 |
0 |
Glavni je cilj kolegija uvesti studente u kognitivnu lingvistiku kao jednu od najznačajnijih paradimgi u suvremenoj lingvistici, no ima i pun općenitiju praktičnu svrhu: pokazati da je kognitivna lingvistika kao model otvorena za interdiciplinarnost i da se lako ustanovljuje veza s mnogim predmetima koji zanimaju angliste (književna i kulturološka proučavanja). Kako bi kolegij ispunio ovaj cilj, oblikovan je kao uobičajen mješavina pregleda i praktičnih ilustracija što kognitivna ligvistika može i kako to radi.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij započinje pregledom općeg konteksta unutar kojega valja tumačiti pojavu I razvoj kognitivno-lingvističkog pokreta. Drugi dio nastavlja suprotstavljajući funkcionalno-kognitivni pristup jeziku njegovom glanom suparniku, formalno-generativnom pristupu. Nakon pregleda temeljnih pretpostavki dvaju paradigmi, detaljno se razrađuju tri glavne točke u kojima se razlikuju kako bi se pripremila koherentna karakterizaicja kognitivne paradigme: 1. status pravila u jeziku i jezičnom opisu; 2. motivacija – tvrdi se da jezična sposobnost nije neovisna od drugih sposobnosti već je dio općih sposobnosti te dijeli s njima kognitivne resurse, te je tako jezik motiviran činjenicom ljudske egistencije (ljuid kao tjelesna bića su podložni određenim ograničenjima te egzistiraju u određenom okolišu); 3. temeljni elementi u spoznaji i jeziku – polazi se od toga da su konceptualni entiteti i njihovi sastavni dijelovi u međusobnoj interakciji na načine koji imaju ključnu ulogu u oblikovanju jezičnih struktura.
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature rasprava | imenovati glavne postavke otjelovljenog realizma u kontrastu prema objektivizmu (pozitivizmu) i subjektivizmu | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature rasprava | prepoznati glavne čimbenike koji motiviraju jezične pojave | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature rasprava | razlikovati tipove jezičnih znakova (simbole, indekse i ikone) | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature rasprava | razlikovati spoznajne sheme, konceptualne metafore i konceptualne metonimije | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | razlikovati spoznajne sheme, konceptualne metafore i konceptualne metonimije | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | imenovati polazne i ciljne domene kod metaforičkih preslikavanja | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, testovi, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | razlikovati tipove metafora i metonimija | portfolio |
predavanje, grupna rasprava | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | povezati konstrukcijske sheme i instance | portfolio |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 2,25 | 100% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Konačna se ocjena temelji na ocjenama iz 3 pismena testa tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 70 ocjenskih bodova ili 50% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 70% - 77% = dovoljan (2), 78% - 85% = dobar (3), 86% - 93% = vrlo dobar (4), 94% - 100% = izvrstan (5).
Studenti koji ne ostvare prag od 70% na kolokvijima moraju pristupiti završnom ispitu koji obuhvaća gradivo cijelog kolegija.
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati da bi ostvarili pravo na potpis.
Putem anketa, praćenjem postotka prolaznosti studenata