Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g., 2.g., 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Milić, Goran | 15 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s analizom diskursa kao teorijskim aparatom i načinom rada s jezičnim podacima iz stvarne uporabe prikupljenim iz različitih izvora, što bi im uvelike trebalo koristiti pri izradi budućih radova zasnovanih na podatcima prikupljenima vlastitim istraživanjem.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Analiza diskursa je multidisciplinarno područje istraživanja koje se bavi opisom i analizom diskursa, tj. jezika u upotrebi, jezičnim odlikama govora i teksta kao njegovih glavnih oblika te društvenim i kulturnim čimbenicima koji utječu na njihovo razumijevanje. Kao takvoj, predmet istraživanja su joj načini i funkcije korištenja jezičnih elemenata u kontekstu u svrhu postizanja različitih interakcijskih, društvenih, političkih i kulturnih ciljeva pri govornoj interakciji i (u) pisanim tekstovima.
Budući da je pojam "diskurs" iznimno širok, kolegij će predstaviti i obraditi odabrane metode i ključne vidove analize diskursa i predstaviti njegove glavne žanrove u dva tematska kruga.
Prvi će se baviti principima organizacije različitih oblika govora i teksta (pripovijedanja, izlaganja, institucionaliziranih (konvencionalnih) dijaloga) te ulogom konteksta i društveno-kulturnih faktora različitih vrsta u njoj. Sljedeći dio će se koncentrirati na odlike govornog jezika (neupravni govor, deiktičke elemente (discourse markers), registre, stilove itd.), analizirati kako one utječu na strukturu samog diskursa te odražavaju društvenu (socijalnu) interakciju. Budući da se u analizi diskursa isprepliću razni analitički pristupi i uzimaju u obzir teorijska stajališta iz nekoliko drugih disciplina (teorije govornih činova, interakcijske sociolingvistike, pragmatike, analize razgovora), kolegij će studente upoznati s relevantnim pojmovima vezanima uz njih. Empirijska podloga većem dijelu nastave bit će analiza različitih vrsta materijala (npr. službenih dokumenata, pisama, intervjua, razgovora, oblika komunikacije računalnom tehnologijom itd.), kako iz relevantne literature tako i iz svakodnevnog života, s ciljem uporabe obrađenih sadržaja u praktične svrhe i za vlastita buduća istraživanja.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA | METODA PROCJENE |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganja analiza literature rasprava |
imenovati glavna područja i interese u analizi jezika u upotrebi; upotrijebiti osnovne pojmove iz disciplina koje pridonose analizi diskursa kao multidisciplinarnom pristupu | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganja sustavno zapažanje i zaključivanje rasprava |
prepoznati interakcijske, društvene, političke i kulturne ciljeve upotrebe govorenog i pisanog jezika u različitim kontekstima stvarne upotrebe te načine postizanja tih ciljeva | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
predavanje traženje i analiziranje primjera |
slušanje izlaganja sustavno zapažanje i zaključivanje |
prepoznati nekanoničke sintaktičke strukture u engleskome jeziku i teorijski obrazložiti razloge i uvjete njihova ostvarivanja u jeziku | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
predavanje traženje i analiziranje primjera |
slušanje izlaganja sustavno zapažanje i zaključivanje rasprava |
analizirati načine ustroja činova svakodnevne komunikacije, kako govorene, tako i pisane | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganja sustavno zapažanje i zaključivanje rasprava |
identificirati načine promicanja moći i ideologije uporabom jezičnih sredstava i načinima organizacije teksta/ govora | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
seminarsko izlaganje diskusija |
usmeno izlaganje aktivnost studenta na nastavi |
primijeniti teorijske pristupe i metodologije pri analizi samostalno prikupljenoga materijala i izradi vlastitoga rada. | usmeno izlaganje aktivnost studenta na nastavi |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganja uočavanje modela rasprava |
poštovati pravila pristojnoga ponašanja u komunikaciji | aktivnost studenata u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Ocjene iz 2 pismena testa tijekom semestra daju konačnu ocjenu
Student ostvaruje pravo na potpis ako ispuni dva uvjeta: (1) tijekom nastave izašao je na dva pisana testa (2) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Discourse as Structure and Function
Discourse as Social Interaction