Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rišner, Vlasta | 15 |
15 |
0 |
Studenti bi trebali doći do spoznaja o različitim pristupima u obradbi leksika koji mogu biti: povijesni, normativni, uporabni.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
objasniti leksikološke pojmove
usporediti rječničke natuknice u različitim rječnicima
opisati odnos među sememima u višeznačnoj riječi te odnos višeznačnosti i polisemije
prepoznati odstupanja od standardnoga jezika na leksičkoj razini u odnosu na pojam jezičnoga purizma
služiti se jezikoslovnom literaturom leksikološkoga sadržaja
Program je kolegija Hrvatska leksikologija prilagođen potrebama prevoditeljskog studija i ne zahvaća sve opće leksikološke sadržaje budući da ih studenti obrađuju i na studiju germanistike. Kako leksik pripada onom dijelu jezičnoga sustava u kojem se najbrže odražavaju društvene mijene, naglasak je u tom kolegiju stavljen na tri sadržajne cjeline: prva, raslojenost leksika te načini njegova proširivanja; druga, novotvorbe te prevedenice ili kalkovi (posebice one kojima je njemački jezik izvor ili posrednik) i jezična kultura; treća, upoznavanje s hrvatskom jednojezičnom i višejezičnom leksikografijom.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, dijaloška metoda, aktivno sudjelovanje | objasniti leksikološke pojmove | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit, kolokvij |
samostalni istraživački zadatak, seminarsko izlaganje | aktivno sudjelovanje, usmeno izlaganje, primjena naučenog, sustavno opažanje i zaključivanje | usporediti rječničke natuknice u različitim rječnicima | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad |
analiza primjera, dijaloška metoda | opažanje modela, vježbanje, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | opisati odnos među sememima u višeznačnoj riječi te odnos višeznačnosti i polisemije | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
grupna rasprava, seminarsko izlaganje, samostalni istraživački zadatak | sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, postavljanje i rješavanje problema | prepoznati odstupanja od standardnoga jezika na leksičkoj razini u odnosu na pojam jezičnoga purizma | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad |
grupna rasprava, analiza literature, analiza primjera | proučavanje literature, analiza izvora literature | služiti se jezikoslovnom literaturom leksikološkoga sadržaja | aktivnost studenata u nastavi, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,6 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,8 | 50% |
Usmeni ispit | 0,8 | 50% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz seminarskoga rada te ocjena iz završnoga usmenoga ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada i 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenoga spita.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (sem. x 0,5) + (usm. isp. x 0,5).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) izložio je i napisao seminarski rad, (2) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (individualne konzultacije, grupna diskusija na vježbama).