Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 15 |
0 |
0 |
|
Ivanović Grgurić, Sanja | 0 |
0 |
15 |
Kolegij se nudi kao izborni kurs u višim semestrima studija i pruža informacije o književnoj teoriji, odnosno o povijesti metoda u njemačkoj književnoznanstvenoj germanistici. Pored povijesnog prikaza znanosti o književnosti na njemačkom govornom području, kolegij prikazuje mehanizme funkcioniranja germanistike kao dijela književnog procesa (autor-tekst-publika-književnoznanstvene institucije). Predviđeno je i uvježbavanje praktične primjene književnoznanstvenog instrumentarija u izradi referata, odnosno seminarskog rada.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
OKVIRNI SADRŽAJI KOLEGIJA:
Počevši od definiranja pojmova "književnost", "metoda", "znanost o književnosti" daje se povijesni razvoj književnoznanstvene terminologije i metodologije na njemačkom govornom području. Pri tome se polazi kako od društveno-povijesnog konteksta i društveno-povijesne dimenzije bavljenja književnošću u njemačkim zemljama, tako i od tzv. "teorije paradigme", odnosno od modela znanstvene evolucije Th. S. Kuhna. Obrađuju se, pored tzv. "predznanstvene faze", iz koje su zastupljeni Lessing, Herder, Schiller, braća Schlegel i J. Grimm, književnoznanstveni modeli pozitivizam, "povijest duha", lingvostilistika, "međusobno osvjetljavanje umjetnosti", germanistika u vrijeme NS-režima, fenomenologija, imanentni pristup, marksizam, estetika recepcije.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, konzultativna nastava | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, analiza primarne literature, rasprava | upoznati najznačajnije teoretičare njemačke znanosti o književnosti i njihove idejne i metodološke pozicije | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, usmeni ispit |
predavanje, konzultativna nastava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | predstaviti temeljne značajke književnoznanstvenih pristupa analizi književnih djela na njemačkom govornom području | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, usmeni ispit |
zadatak čitanja i analize primjera, konzultativna nastava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava, radionica | seminarski rad, suradnja, aktivno sudjelovanje | prepoznati metodološke postupke i terminologiju u književnoznanstvenim radovima | kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, radionica, konzultativna nastava, grupna rasprava, samostalni istraživački zadatak | seminarski rad, odgovorno izvršavanje obveza, postavljanje i rješavanje problema | primijeniti pojedine metodološke operacije književnoznanstvene analize | seminarski rad, usmeni ispit, esej |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, konzultativna nastava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza | ovladati književnoznanstvenom terminologijom | samostalno istraživanje, seminarski rad, aktivnost studenta na nastavi |
sastavljanje zadataka za grupni i samostalni rad i prezentiranje zadataka, konzultativna nastava, grupni rad i rasprava | suradnja, odgovorno izvršavanje obveza | opisati smisao književnog stvaranja i njegove znanstvene analize u kontekstu čovjekovih duhovnih aktivnosti | samostalno istraživanje, usmeno izlaganje, esej, seminarski rad, usmeni ispit |
sastavljanje zadataka za grupni i samostalni rad i prezentiranje zadataka, konzultativna nastava, grupni rad i rasprava | suradnja, odgovorno izvršavanje obveza | revidirati postojeće interpretacije pojedinih književnih tekstova | samostalno istraživanje, usmeno izlaganje, esej, seminarski rad, usmeni ispit |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 1,45 | 70% |
Usmeno izlaganje | 0,8 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada (70% konačne ocjene), usmenog izlaganja (30 % konačne ocjene). Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (sem. x 0,7) + (izl. x 0,3), no svi moraju biti ocijenjeni minimalno pozitivnom ocjenom dovoljan (2) da bi se ocjena mogla formirati.
Student je ostvario ocjenu ocjenu 3 iz seminarskog rada i ocjenu 4 iz izlaganja. U ovom primjeru izračun konačne ocjene je sljedeći: (3 x 0,7) + (4 x 0,3) =2,1 + 1,2 = 3,3 = zaokružuje se na 3. Konačna je ocjena u ovome slučaju bila dobar (3)
Student ostvaruje pravo na potpis ukoliko je pohađao minimalno 70 % nastavnih sati i ako je uspješno održano usmeno izlaganje.
Literatura potrebna za studij i polaganje ispita: