Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Španja, Sanja | 30 |
0 |
0 |
Cilj ovoga kolegija je razvijanje općih i specifičnih kompetencija studenata značajnih za njihov profesionalni i osobni razvoj. Studentima će se prezentirati osnovna saznanja o temeljnim pojmovima pedagogije održivog razvoja, povijesno-društveni razvoje koncepcije; poticati razvoj ekološke svijesti, kritičkog i kreativnog mišljenja te svijesti o povezanosti prirodnog i društvenog okružja. Kroz kolegij će se kod studenata razvijati, putem istraživačkih i konstruktivističkih pristupa, sposobnosti refleksivnog praktičara u teorijskom osmišljavanju i odgojno-obrazovnoj primjeni sadržaja koncepcije održivog razvoja i odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u odgojno-obrazovnom procesu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Čovjek- ekologija-okoliš-održivi razvoj - Razvoj čovjekove misli o okolišu; Koncept razvoja suvremenog društva; Ekološka pismenost / Ekološka svijest; Odgoj/obrazovanje za okoliš Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; Održivi razvoj: modeli, dimenzije, problemi i perspektive; Održiva budućnost; Mjesto pedagogije u strukturiranju odgoja i obrazovanja za održivi razvoj; Vrijednosti u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj; Odgoj/obrazovanje za održivi razvoj između znanja, vještina, navika, stavova i ponašanja;
Polazišta i pristupi odgoju i obrazovanju za održiv razvoj kao konceptu Višedimenzionalnost i razvojnost; Cjeloživotno učenje i odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; Holistički pristupi odgoju i obrazovanju za održivi razvoj; Škola kao mjesto odgoja i obrazovanja za održivost; Aktivnosti djece školske dobi kao jedan od preduvjeta održivog razvoja; Elementi školskog kurikuluma u razvoju osjetljivosti djece/učenika za održivi razvoj (Školski okoliš i održivi razvoj - Kreiranje školskog okružja i održivi razvoj; Kalendar odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školskim ustanovama; Projekti odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj u školskim ustanovama; Školski menadžment i održivi razvoj); Sukonstrukcija kurikuluma održivog razvoja; Kompetencije nastavnika za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, razgovor, rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati osnovne pojmove iz područja održivog razvoja | aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize sadržaja, grupna rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati povijesni razvoj održivog razvoja kao znanstveno utemeljenog koncepta | aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, suradničko učenje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, rasprava | objasniti koncept održivog razvoja | aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
grupna rasprava, debata | analiza literature, rasprava | kritički i argumentirano izražavati relevantne stavove | aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
projektno istraživanje | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema, izrada projekta, suradnja | integrirati proces koncepta održivog razvoja u nastavnom procesu | samostalno istraživanje/projektna aktivnost, završno izvješće |
grupna rasprava | analiza literature, rasprava | pratiti aktualne, globalne, društveno0pedagoške teme i problematiku koncepta održivog razvoja | aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
diskusija | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature | iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | aktivnost u nastavi |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Projekt
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,5 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Projekt | 2 | 50% |
Iz svih elemenata praćenja i ocjenjivanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene.
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir projektni rad i pismeni/usmeni ispit: 50% ocjene je kvaliteta projektnog rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita.
Obveza je studenta pohađanje predavanja i seminara, aktivno sudjelovanje na nastavi, te izrada projektnog zadatka na zadanu temu.