Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tatarin, Milovan | 120 |
0 |
60 |
Cilj je kolegija uputiti studente u nastanak i razvoj teze o Držićevu opusu kao manifestaciji njegovih političkih stajališta artikuliranih 1566. u pismima Cosimu I. Mediciju i njegovu sinu Francescu. Pročitane iz perspektive tzv. urotničkih pisama, Držićeve komedije, pastoralne drame i tragedija Hekuba interpretirane su kao implicitni bunt protiv dubrovačke vlastele. Pritom se nastojalo dokazati kako mu je kao lektira poslužio onodobni »priručnik za tiranine«, Vladar Niccolòa Machiavellija.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Syllabus:
1–2: Urotnički pokušaj u Firenci 1566.
3–4 Marin Držić i književna historiografija 20. stoljeća: Živko Jeličić – Frano Čale – Leo Košuta – Josip Pupačić – Slobodan P. Novak – Rafo Bogišić
5–6: Machiavellijeva politička teorija i Vladar
7–8: Držić i Machiavelli
9–12: seminari
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti urotnička pisma u kontekstu onodobnih političkih prilika u Dubrovačkoj Republici | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | opisati dodirne točke između Držićevih komedija i Machiavellijeva Vladara | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, kritičko razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) | analizirati i interpretirati Držićeva djela intrinzičnim pristupom | pisani seminarski rad |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | prosuditi važnost Držićeva opusa u kontekstu šesnaestostoljetne drame | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz završnoga usmenog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, seminarski rad, završni usmeni ispit.
Lektira:
Studentska anketa.