Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 15 |
0 |
15 |
Studente se nastoji upoznati s povijesnim i žanrovskim razvojem dječje književnosti na njemačkom govornom području, s naglaskom na razvoj njemačke dječje književnosti u dvadesetome stoljeću. Studente se upoznaje s kulturno-povijesnim i formativnim uvjetima nastanka reprezentativnih djela s tog područja književnoga stvaralaštva te s različitim književno-teorijskim pristupima dječjim književnim djelima. Nakon što studenti usvoje povijesne i književno-teorijske osnove proučavanja njemačke dječje književnosti, u seminarskom dijelu kolegija slijedi samostalni rad studenata usmjeren na proradu pojedinih segmenata jezično-književnog izričaja specifičnih za to područje. Težište seminarskog dijela kolegija stavlja se na primjenu književnoznanstvenog pristupa „textnahes Verstehen“ kao interpretacijske osnove odabranih djela.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Studente se nastoji upoznati s povijesnim i žanrovskim razvojem njemačke književnosti za djecu i mladež, s naglaskom na njenom razvoju u dvadesetome stoljeću. Studente se upoznaje s kulturno-povijesnim i formativnim uvjetima nastanka reprezentativnih djela s tog područja književnoga stvaralaštva te s različitim književno-teorijskim pristupima dječjim književnim djelima. Nakon što studenti usvoje povijesne i književno-teorijske osnove proučavanja njemačke dječje književnosti, u seminarskom dijelu kolegija slijedi samostalni rad studenata usmjeren na proradu pojedinih segmenata jezično-književnog izričaja specifičnih za to područje. Težište seminarskog dijela kolegija stavlja se na primjenu književnoznanstvenog pristupa „textnahes Verstehen“ kao interpretacijske osnove odabranih djela.
Tematske cjeline:
1. Einführung in die Kinder- und Jugendliteratur
2. Einblicke in die Geschichte der deutschsprachigen Kinder- und Jugendliteratur
2.1. Anfänge der KJL
2.2. KJL in der Aufklärung
2.3. KJL in der Romantik
2.4. KJL von Biedermeier bis zur Jahrhundertwende
2.5. KJL zur Zeit der Weimarer Republik und des NS-Regimes
2.6. KJL in der Nachkriegszeit
2.7. Gegenwärtige Tendenzen in der deutschsprachigen KJL
3. KJL und literaturwissenschaftliche Analyse
3.1. Einführung in die Semiotik
3.2. Textnahes Lesen und Verstehen
3.3. Standardisierung des Textnahen Verstehens
4. Anwendung von literaturanalytischen Verfahren an ausgewählten Texten (Seminarteil)
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje pitanja i uključivanje u diskusiju | prepoznati stilsko0formativna i sadržajno0idejna obilježja književnih tekstova za djecu i mladež na njemačkom jeziku | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | imenovati važnije autore razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | objasniti književno0povijesni kontekst nastanka književnih djela za djecu i mladež | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | formulirati osnovne poetološke značajke pojedinih razdoblja u povijesti književnosti za djecu i mladež | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | identificirati različite pristupe interpretaciji sintaktičke i semantičke substrukture književnih djela za djecu i mladež | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
seminarska aktivnost, diskusija | aktivno sudjelovanje u seminarskom djelu nastave u vidu grupnog, individualnog rada te rada u paru | primijeniti hermeneutičke i dekonstrukcijske postupke analize književnih tekstova za djecu i mladež na njemačkom jeziku | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
seminarska aktivnost | aktivno sudjelovanje u seminarskom djelu nastave u vidu grupnog, individualnog rada te rada u paru | vrednovati značaj novonastalih dječjih književnih djela s njemačkog govornog područja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,65 | 30% |
Usmeni ispit | 0,95 | 40% |
Usmeno izlaganje | 0,65 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz kraćeg izlaganja na zadanu temu, seminarskog rada i završnog usmenog ispita.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati i predao neplagirani seminarski rad i/ili prezentaciju.
Primarna literatura:
Sekundarna literatura:
Dopunska sekundarna literatura:
Načini i kvaliteta usvajanja nastavnih sadržaja provjerava se u seminarskom dijelu kolegija tijekom samostalne interpretacije odabranih književnih tekstova u sklopu grupnog i individualnog rada studenata (izrada prezentacije i seminarskoga rada), kao i u sklopu usmenog završnog ispita.