Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Truck-Biljan, Ninočka | 0 |
30 |
0 |
Cilj je ovog kolegija usavršavanje usvojenih i stjecanje novih znanja i vještina iz područja usmene i pismene komunikacije na engleskom jeziku na nižem naprednom stupnju učenja. U sklopu svih nastavnih aktivnosti primarni je cilj razvijanje komunikacijske kompetencije, aktiviranje pasivnog te proširivanje aktivnog vokabulara te razvijanje gramatičke točnosti kako bi izričaj bio što sigurniji i tečniji te se u što većoj mjeri približio onom izvornih govornika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U ovom se kolegiju podjednaka važnost daje svim jezičnim vještinama – receptivnim: slušanje i čitanje, te produktivnim: govor i pisanje te se intenzivno radi na sustavnom uvježbavanju istih što je iznimno važno i potrebno i na nižem naprednom stupnju jezične kompetencije.
Studenti su izloženi u većoj mjeri autentičnim jezičnim materijalima na nižem naprednom stupnju jezične složenosti koji se razlikuju tematski, registrom (standardni, kolokvijalni) te u slučaju audio i video zapisa različitim naglaskom (standardni britanski, američki, itd.). Koriste se tekstovi s aktualnom tematikom koji služe za jezičnu analizu, ali u isto vrijeme potiču studente na razgovor te izražavanje kritičkog mišljenja.
Budući da je jedan od važnijih ciljeva ovog kolegija razvijanje komunikativne kompetencije studenata, osobit naglasak stavlja se na različite vrste komunikacijskih govornih vježbi tijekom kojih se ponavljaju stečena, ali i usvajaju nova leksička i gramatička znanja. Jedna od najčeščih metoda su tzv. role-play vježbe kojima se nastoji potaknuti primjena jezika u različite komunikacijske svrhe. Na vježbama se potiče stalna interakcija između studenata koja se postiže radom u skupinama, paru, ali i sudjelovanjem cijele grupe.
Sve teme koje se obrađuju odabrane su prema interesima studenata čime se nastoji potaknuti njihova motivacija za aktivno sudjelovanje i zalaganje u radu. Primjeri tema koje se obrađuju su sljedeći: memories, character and plot, relationships, itd.
Jedan od ciljeva kolegija jest i razvijanje gramatičke kompetencije studenata. To se postiže usustavljivanjem i nadogradnjom gramatičkih struktura engleskog jezika (npr. prošla narativna glagolska vremena, frazni glagoli, glagolski oblici, itd.).
Također, veliki naglasak stavlja se na proširivanje postojećeg aktivnog vokabulara studenata, a to se ponajprije odnosi na jezične elemente kao što su kolokacije, idiomatski izričaji, tvorba riječi, itd.
Jedan od ciljeva ovog kolegija je i razvijanje tečnog i preciznog pismenog izražavanja na nižem naprednom stupnju učenja. To se postiže pisanjem različitih vrsta sastava na zadanu temu. Neki od zadataka su sljedeći: opisivanje događaja, osvrt na film, opisivanje mjesta, itd.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
---|---|---|---|
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature i uvježbavanje, aktivno sudjelovanje | razlikovati gramatičke cjeline utvrđene nastavnim gradivom | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokviji/pisani ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | sustavno opažanje i zaključivanje, vježbanje, primjena naučenog, aktivno sudjelovanje | aktivno primijeniti leksik vezan za teme obrađene na nastavi | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokviji/pisani ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | vježbanje, primjena naučenog. aktivno sudjelovanje | razložiti kritičke stavove na zadane teme | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci |
vježbe, grupna rasprava | vježbanje, primjena naučenog, aktivno sudjelovanje | diskutirati argumentirano u grupnim tematskim raspravama na višem stupnju učenja jezika | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci |
vježbe, rad na tekstu | pismeno izražavanje, oblikovanje pismenog rada (argumentacija) | integrirati obrađeno gradivo u pismenim sastavima | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokviji/pisani ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 20% |
Kontinuirana provjera znanja | 2 | 80% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Pohađanje vježaba (70% minimalno), aktivnost na nastavi (usmene i pisane jezične vježbe, rasprava, rad na tekstu) tijekom semestra. Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz aktivnosti na nastavi te 2 kolokvija tijekom semestra ili pisanom ispitu nakon odslušanog predmeta. Ukoliko student ne položi jedan od dvaju kolokvija tijekom semestra, izlazi na završni pisani ispit na jednom od ispitnih rokova
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati, djelatno sudjelovati u nastavi (usmene i pisane jezične vježbe, rad na tekstu, rasprave), položiti dva kolokvija tijekom semestra ili položiti završni ispit nakon završetka semestra. U slučaju nastave na daljinu (u virtualnoj učionici i sl.) studenti trebaju aktivno sudjelovati uz uključivanje mikrofona i kamera ukoliko/kada se to zatraži.
Uvjeti stjecanja prava na potpis uključuju: nazočnost na nastavi u virtualnoj ili stvarnoj učionici (najmanje 70%), redovito rješavanje te pravovremenu dostavu zadataka za jezične vježbe.
Odabrani dijelovi u:
Rječnici:
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta