Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lepeduš, Hrvoje | 15 |
0 |
30 |
Ciljevi kolegija su dati znanja o mehanizmima nastanka stresa na molekularnoj i staničnoj razini, te biokemijskim mehanizmima antioksidacijskog odgovora
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pregled staničnog metabolizma. Primanje i prenošenje signala u stanicama. Stanični odgovor – metabolička regulacija, regulacija geneske ekspresije. Primjeri različitih receptora u stanicama. Komponente signalnih putova. Fiziologija stresa u čovjeka – uloga živčanog, endokrinog i imunosnog sustava u percepciji i transdukciji signala i u biološkom odgovoru. Kisik i reaktivne kisikove jedinke. Oštećenja biomolekula i staničnih struktura u uvjetima oksidacijskog stresa. Uloga neenzimskih i enzimskih antioksidansa. Halliwell-Asada ciklus. Biološka osnova stresa i zdravlje ljudi. Tolerancija na stres.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, rasprava | sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje | objasniti mehanizme stvaranja reaktivnih kisikovih jedinki i slobodnih radikala u metaboličkim putovima i objasniti njihovu biološku ulogu u različitim zdravstvenim poremećajima | aktivnost na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, rasprava | sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje | prepoznati i objasniti ulogu antioksidansa u prevenciji i terapiji | aktivnost na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, rasprava | sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje | adekvatno koristiti temeljnu biološku terminologiju vezanu uz istraživanje stresa | aktivnost na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, rasprava | istraživanje literature, usmeno izlaganje sudjelovanje u raspravi, izrada seminarskog rada | opisati, povezati i kritički analizirati osnovne znanstvene spoznaje u biologiji stresa s psihološkim osobinama čovjeka | aktivnost na nastavi, usmeni ispit |
rasprava | istraživanje literature, usmeno izlaganje, sudjelovanje u raspravi, izrada seminarskog rada | prepoznati u analiziranim znanstvenim radovima preduvjete za valjano znanstveno zaključivanje | aktivnost na nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit – seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, demonstracija, vježbe, rasprava | istraživanje literature, demonstracija, usmeno izlaganje, sudjelovanje u raspravi, izrada seminarskog rada | odabrati prikladne metode i tehnike za ispitivanje odabranog problema i testiranje postavljenih pretpostavki i organizirati istraživanje | aktivnost na nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit – seminarski rad, usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Usmeni ispit | 0,2 | 0% |
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (referat x 0,4) + (završni usmeni ispit x 0,2).
Primjer izračunavanja ocjene:
Seminarski rad – 4
referat – 5
završni usmeni ispit - 3
(4 x 0,4) + (5 x 0,4) + (3 x 0,2) = 1,6 + 2 + 0,6 = 4,2
Konačna ocjena 4,2 → vrlo dobar (4)