Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - komunikološki smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Labadi, Žombor | 15 |
0 |
15 |
Upoznati studente s klasičnim i suvremenim pojavama i nastojanjima analize diskurza. Dati uvid u glavne metode, mehanizme i osnovne pojmove proučavanja govora. Upoznati studente s verbalnim i neverbalnim sredstvima govorenja i s praktičnim primjenama. Dati pregled osnovnih retoričkih struktura i topoia. Prikazati osnovne paradigme i karakteristike javnog govora. Upoznati studente s raznim aspektima retoričkog govora u svakodnevnim kontekstima: sentencije, parafraze, zagonetke. Dati uvid u glavne mehanizme uvjerenja i legitimacije u različitim kontekstima javnog života.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Osnove proučavanja govora. Glavni elementi i fonološke znakonitosti mađarskog jezika. Verbalne interakcija. Artikulacija i percepcija. Problemi produkcije i percepcije govor. Segmentacija. Funkcije naglaska i fokusa u rečenici. Intonacija mađarskog jezika. Spontani i isplanirani govor. Osnovna struktura javnog govora: inventio, dispositio i elocutio. Klasične topoie. Argumentiranje. Jednostavne retoričke figure: sentencije, izreke, parafraze. Izvori utjecaja. Odnos govornika i publike: izvori uvjerenja i javne legitimacija.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja | demonstrirati razlike između govora i pisma i na njihove specifičnosti | aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje i analize primjera | suradnja, aktivno sudjelovanje | skicirati osnovne karakteristike govora | referat, aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje i analize primjera | suradnja, aktivno sudjelovanje | prepoznati osnovne dijelove argumentacija i glavne topoie | referat, aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje i analize primjera | suradnja, aktivno sudjelovanje | utvrditi važnije probleme govorenja | referat, aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje i analize primjera | suradnja, aktivno sudjelovanje | prepoznati ulogu govora u interaktivnom kontekstu | referat, aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje i analize primjera | suradnja, aktivno sudjelovanje | razlikovati glavne metode elokucije, dispozicije i memorizacije | referat, aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 0,5 | 33% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 33% |
Usmeni ispit | 0,8 | 33% |
Konačna ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata: referat, kolokvij, usmeni ispit.
Student ostvaruje pravo na potpis ako ispuni uvjeta: (1) održao referat i (2) tijekom nastave bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.