Nastava u suvremenoj školi

 

Naziv kolegija:
Nastava u suvremenoj školi
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
DSP302
ECTS:
5
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Pedagogija i kultura suvremene škole
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Jukić, Renata
180
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Opći je cilj kolegija u funkciji širenja znanstvenog pristupa istraživanju problema nastave u suvremenoj školi. Studenti će u tom kolegiju ostvariti sljedeće:

  • upoznati i analizirati vodeće didaktičke teorije;
  • vladati instrumentarijem istraživanja koncepata nastave u suvremenoj školi;
  • osvijestiti vrijednost i potrebu cjeloživotnoga odgoja i obrazovanja.

Ishodi učenja:

Poznavati obilježja suvremene nastave s naglaskom na simetričnost nastavne komunikacije. Objasniti glavne značajke strukture nastavnoga procesa, vrste pitanja u nastavi i sl. Smjestiti nastavu unutar općeg okvirnog sustava poučavanja i učenja prema kojem se upravlja odlučivanje o poučavanju. Kritički analizirati nastavne odnose. Poticati sposobnosti kritičkoga mišljenja, upuštanja u kritičku refleksiju, preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje, oblikovanje nezavisnog mišljenja.

Primijeniti osnovne tehnike intelektualnoga rada pri samostalnom i timskom praktično-istraživačkom radu. Ovladati spoznajama na kojima će se razviti sposobnosti i vještine uspješnije nastavne komunikacije u suvremenoj školi.

Sadržaj predmeta:

Teorijske osnove nastave u suvremenoj školi. Simetrična nastavna komunikacija u zajednici koja uči. Učiti kako poučavati. Trodijelna nastava. Što je kritičko mišljenje i kako ga poticati? Primjena istraživanja u nastavi. Nastavničko pitanje kao poticanje mišljenja. Suradničko učenje kao oblik aktivnoga učenja. Važnost aktivnoga učenja u nastavi i suvremenoj školi.

Suvremene nastavne strategije kao osnova suvremene nastave. Metode kritičkoga mišljenja u planiranju i ostvarivanju nastave. Istraživanja metoda poučavanja i učenja. Nove informacijske tehnologije kao osnove suvremene nastave. Praćenje i vrednovanje nastave kao odgojno-obrazovnog procesa.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, konzultacije

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Seminarski rad 0 0%
Usmeni ispit 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Pohađanje nastave i aktivnosti u nastavi. Seminarski radpriprema seminarskoga rada u timu i prezentacija vlastitoga uratka u okviru seminara.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

  1. Klafki i dr. (1992), Didaktičke teorije. Zagreb: Educa.
  2. Marzano, J. R., Pickering, J. D., Pollock, E. J., (2006), Nastavne strategije. Zagreb: Educa.
  3. Terhart, E., (2001), Metode poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.

Dopunska literatura:

  1. Cotrell, S. (2005), Critical Thinking Skills. Palgrave MacMillan.
  2. Desforges, C. (2001), Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi. Zagreb: Educa.
  3. Munjiza, E., Peko, A., Sablić, M., (2007), Projektno učenje, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek.
  4. Peko, A., Pintarić, A. (1999), Uvod u didaktiku hrvatskoga jezika, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Pedagoški fakultet, Osijek.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Rad će se studenta na predmetu  pratiti i ocjenjivati tijekom nastave i na završnom ispitu. Obveze su studenata seminarski rad uz istraživanje.

Ostale informacije: