Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić Čikeš, Ana | 30 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta upoznavanje s razvojnim promjenama u razdoblju mlađe i srednje odrasle dobi i starosti, te osposobljavanje studenata za rješavanje konkretnih profesionalnih zadataka u radu s tom populacijom.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Razvoj u odrasloj dobi i starenje. Istraživanja sa stanovišta cjeloživotnog razvoja i biopsihosocijalna istraživanja starenja. Reriodizacija razvoja u odrasloj dobi (mlađa odrasla dob, srednje godine, starost). Psihološke teorije razvoja u odrasloj dobi. Kognitivni razvoj u odrasloj dobi. Moralni razvoj. Motivacija, učenje i pamćenje u odrasloj dobi. Razvoj ličnosti. Mentalni poremećaji i psihoterapija starijih osoba. Zbrinjavanje starih ljudi. Umiranje, smrt i žalovanje.
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava, suradničko učenje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | raspravljati o teorijama razvojnih promjena u razdoblju odrasle dobi i starosti | kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, suradničko učenje, analiza primjera, prikaz slučaja, izlaganje zadataka | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, opažanje modela, postavljanje i rješavanje problema | primijeniti psihologijske principe u rješavanju profesionalnih zadataka u radu s osobama odrasle i starije životne dobi | kolokvij, pismeni ispit, izlaganje rješenja zadataka |
predavanje, grupna rasprava, suradničko učenje, analiza primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje | vrednovati znanstvenu literaturu iz područja psihologije odrasle dobi i starenja i vjerodostojnost istraživačkih rezultata | kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, suradničko učenje, analiza primjera | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje | kreirati preventivne programe za očuvanje i unapređivanje zdravlja | kolokvij, pismeni ispit, izlaganje rješenja zadatka |
predavanje, grupna rasprava, analiza primjera | slušanje izlaganja, provedba praktičnog zadatka, sustavno opažanje, rasprava | reorganizirati stavove prema pojedinim životnim razdobljima (mlađe odrasle dobi, srednje odrasle dobi i starosti) | rasprava, izlaganje rješenja zadatka |
predavanje, grupna rasprava, analiza primjera, suradničko učenje | slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature, sustavno opažanje | podržavati razvoj građanske svijesti o hospiciju, eutanaziji i skrbi za staračku populaciju | rasprava, izlaganje rješenja zadatka |
predavanje, grupna rasprava, suradničko učenje, analiza primjera, prikaz slučaja, izlaganje zadataka | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje, opažanje modela | koristiti principe etičnog ponašanja u svakodnevnom radu s odraslom populacijom | rasprava, izlaganje rješenja zadatka |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 2,5 | 70% |
Kontinuirano praćenje | 1,8 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente na kolegiju Psihologija odrasle dobi i starenja uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (pisanje i izlaganje seminarskog rada) s 30% udjela u konačnoj ocjeni te kontinuirano provjeravanje znanja (provjere u obliku tri kolokvija) s ukupno 70% udjela u konačnoj ocjeni
Skala ocjenjivanja:
61% - 70% = dovoljan (2)
71% - 80% = dobar (3)
81% - 90% = vrlo dobar (4)
91% - 100% = izvrstan (5)
Primjer oblikovanja konačne ocjene za studente na kolegiju Psihologija odrasle dobi i starenja:
1.kolokvij – vrlo dobar (4)
2.kolokvij – dobar (3)
3. kolokvij – vrlo dobar (4)
Seminarski rad – izvrstan (5)
Konačna vrijednost ocjene izračunava se prema formuli: ((4+3+4)/3) x 0.7 + 5 x 0.3 = (11/3) x 0.7 + 1.5 = 2.57 + 1.5 = 4.07 = vrlo dobar (4)
Studenti su obvezni pohađati 70% svih održanih nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 61% (prolazna ocjena dovoljan).
Dodatne informacije:
Usmeni ispit: