Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Šincek, Daniela | 30 |
0 |
15 |
Studenti će ovladati temeljnim znanjem o stavovima i socijalnoj percepciji i kogniciji, neophodnim za razumijevanje društvenog ponašanja pojedinaca i grupa.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Socijalna psihologija u odnosu na srodne discipline. Razvoj socijalne psihologije i ključna područja istraživanja. Metodologija socijalno psiholoških istraživanja. Pojam o sebi. Izvori samospoznaje. Socijalna komparacija. Svijest o sebi. Samopoštovanje. Samopredstavljanje. Socijalna percepcija. Neverbalno ponašanje. Stvaranje dojmova o drugim ljudima. Implicitne teorije ličnosti. Zaključivanje o uzrocima ponašanja. Stavovi – definicija, način formiranja, struktura i tehnike za njihovo mjerenje. Teorije konzistencije - teorija ravnoteže, teorija kongruentnosti, teorija kognitivne disonance i teorija afektivno-kognitivne konzistencije. Persuazija i otpornost prema mijenjanju stavova. Teorija psihološke reaktivnosti. Uzajamno djelovanje stavova i ponašanja.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja, seminarsko izlaganje, analiza radova | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usporediti socijalnu psihologiju sa srodnim disciplinama | kvizovi, seminari, kolokviji, pismeni i usmeni ispit |
predavanja, seminarsko izlaganje, analiza radova | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati razvoj socijalne psihologije i ključna područja istraživanja | kvizovi, seminari, kolokviji, pismeni i usmeni ispit |
predavanja, seminarsko izlaganje, analiza radova | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | izabrati adekvatne metode istraživanja specifične za socijalnu psihologiju | kvizovi, seminari, kolokviji, pismeni i usmeni ispit |
predavanja, seminarsko izlaganje, analiza radova | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | kritički analizirati osnovne znanstvene spoznaje o socijalnom razvoju i socijalnoj motivaciji | kvizovi, seminari, kolokviji, pismeni i usmeni ispit |
predavanja, seminarsko izlaganje, analiza radova | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usporediti definicije stavova, način njihova nastanka i mjerenja, teorije mijenjanja stavova | kvizovi, seminari, kolokviji, pismeni i usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Kvizovi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,75 | 40% |
Kvizovi | 0,25 | 10% |
Pismeni ispit | 0,5 | 20% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 20% |
Usmeni ispit | 0,5 | 10% |
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava zbrajanjem bodova iz praćenih elemenata. U nastavku je razrada bodovanja pojedinih zadataka:
Formiranje ocjene:
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava zbrajanjem bodova iz praćenih elemenata. U nastavku je razrada bodovanja pojedinih zadataka:
Formiranje ocjene:
Pristupanje kolokvijima je obavezno. Ispravci kolokvija se održavaju u ispitnim rokovima. Položeni kolokviji su uvjet za izlazak na pismeni ispit. Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na pismeni i usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Aronson, E. Wilson, T.D. i Akert, R.M. (2005). Socijalna psihologija. Zagreb: Mate – 1.,2.,3.,4.,5.,6. I 7. poglavlje
Hewstone, M. i Stroebe, H. (2002). Socijalna psihologija: europske perspektive. Jastrebarsko: Naklada Slap. – 5, 7. i 8. poglavlje
Vrselja, I. (2022). Socijalni utjecaj. Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, Hrvatska sveučilišna naklada d.o.o. – 2, 3, 4, 5, 6. i 7. poglavlje
Brown, R. (2006). Grupni procesi:dinamika unutar i između grupa. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Myers, D. (1993). Social psychology. New York:McGrew-Hill.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 50% ocjene.
Pristupanje kolokvijima je obavezno. Ispravci kolokvija se održavaju u ispitnim rokovima. Položeni kolokviji su uvjet za izlazak na pismeni ispit. Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na pismeni i usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.