Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tomašić Humer, Jasmina | 30 |
0 |
30 |
Studenti će ovladati temeljnim znanjem o neeksperimentalnoj psihologijskoj metodologiji neophodnim za kritičko praćenje znanstvenih radova i provođenje vlastitih istraživanja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Usporedba značajki neeksperimentalnog (korelacijskih i drugih) i eksperimentalnog pristupa: slabosti i prednost korelacijskog u odnosu na eksperimentalni pristup. Kauzalno zaključivanje u neeksperimentalnom pristupu. Neophodni uvjeti za pouzdano kauzalno zaključivanje. Uvjetti i vrste valjanog zaključivanja: unutarnja i vanjska valjanost. Faktori, koji ugrožavaju pojedine vrste valjanosti zaključivanja. Metode prikupljanja podataka i izvori podataka. Anketa. Intervju. Upitnik. Ček lista. Analiza sadržaja. Opažanje: sustavno opažanje u prirodnim uvjetima. Vrste i upotreba podataka iz dokumentacije i arhiva. Planiranje, organizacija i provedba istraživanja u prirodnim uvjetima.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, opažanje | usporediti prednosti i nedostatke neeksperimentalnog u odnosu na eksperimentalni pristup | kolokvij, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, opažanje | analizirati u znanstvenim radovima preduvjete za valjano znanstveno zaključivanje | kolokvij, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, opažanje | primijeniti metode prikupljanja podataka i izvore podataka, njihove prednosti i nedostatke | kolokvij, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, samostalni (istraživački) zadaci | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada projekta | primijeniti primjerenu neeksperimentalnu metodu za istraživanje psihologijskih problema | pismeni izvještaji |
predavanje, samostalni (istraživački) zadaci | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada projekta | demonstrirati odgovoran pristup prema nastavi i studentskim zadacima | kolokvij, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Istraživanje, Kolokvij, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 1 | 0% |
Kolokvij | 1,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,25 | 0% |
Način oblikovanja konačne ocjene:
U oblikovanju konačne ocjene za studente na kolegiju uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (studentski zadaci: nacrt istraživačkog rada i seminarski rad), kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (provjere u obliku dva kolokvija) te završni ispit (pismeni i usmeni). Pri tome, kontinuirano praćenje ima 40% udjela u konačnoj ocjeni, kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja ukupno 30% udjela (1. kolokvij - 15% udjela u konačnoj ocjeni; 2. kolokvij - 15% udjela u konačnoj ocjeni), a završni ispit (usmeni i pismeni) 30% udjela u konačnoj ocjeni.
Ocjena se izračunava zbrajanjem bodova iz praćenih elemenata. U nastavku je razrada bodovanja pojedinih zadataka:
1. Izrada nacrta istraživanja (zadataka u grupama od max. 5 osoba)
2. Seminarski rad - 15 bodova (odličan - 15 bodova po osobi; vrlo dobar - 12 boda; dobar - 10 boda; dovoljan - 7 boda, nedovoljan - 0 bodova)
Prepisivanje i plagijarizam su najstrože zabranjeni te će takvi uradci biti ocjenjeni ocjenom nedovoljan.
2. Kolokviji i pismeni ispit
o Pismeni ispit (T-N, nadopunjavanje, višestruki izbor, povezivanje, kraća esejska pitanja) - ukupno 20 bodova
- Usmeni ispit
o Tri pitanja esejskog tipa
o Maksimalno 10 bodova (odličan- 10; vrlo dobar-8, dobar-6, dovoljan - 4, nedovoljan - 0)
■ elementi koji se ocjenjuju
Pristupanje kolokvijima je obavezno. Ispravci kolokvija se održavaju u ispitnim rokovima. Položeni kolokviji su uvjet za izlazak na pismeni ispit. Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na pismeni i usmeni ispit, ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati te je surađivao i predao grupne zadatke.
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Konačna vrijednost ocjene izračunava se prema formuli: 0.15 x izrada ankete + 0.25 x analita sadržaja + 0.15 x 1. kolokvij + 0.15 x 2. kolokvij + 0.3 x završni ispit (usmeni i pismeni)
Skala ocjenjivanja je sljedeća:
90-100% -odličan
80-89,99% - vrlo dobar
65-79,99% - dobar
50-64,99% - dovoljan
Studenti su obvezni pohađati 70% svih održanih nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 50% (prolazna ocjena dovoljan)
Lyons E., & Coyle, A. (2021). Analysing Qualitative Data in Psychology. Third Edition Published:
Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Slišković, A. i Burić, I. (2020). Znanstveno istraživanje u psihologiji: vodič za početnike. Zadar: Sveučilište u Zadru PDF, znanstveno istraživanje u psihologiji_za web.pdf (unizd.hr)