Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ručević, Silvija | 0 |
0 |
0 |
|
Brezetić, Sandra | 15 |
0 |
15 |
Poznavanje promjena u ponašanju i psihičkim procesima koje događaju od začeća do puberteta , te uzroka tih razvojnih promjena.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Povijest dječje psihologije. Prenatalni razvoj. Rođenje. Tjelesni, motorički, perceptivni, kognitivni, govorni, moralni, emocionalni i socijalni razvoj od početka života do puberteta. Optimalni uvjeti razvoja. Temelji razvojne psihopatologije. Djetinjstvo kao kulturno povijesna kategorija. Dijete i kultura.
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, usmeno izlaganje, radionica, analiza literature i znanstveno-stručnih radova | slušanje izlaganja, rasprava, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje, učenje po modelu, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, razgovor u skupinama, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje | objasniti specifičnosti istraživanja razvoja u djetinjstvu | aktivnost studenata na nastavi, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, radionica, rješavanje samostalnih i grupnih zadataka, analiza literature i –znanstveno-stručnih radova, demonstracija vježbe | slušanje izlaganja, rasprava, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje, učenje po modelu, postavljanje i rješavanje problema i zadataka, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, grupna diskusija, suradnja, provođenje i izlaganje zadanih zadataka i vježbi, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje | uspoređivati temeljna obilježja tjelesnog, perceptivnog, motoričkog, kognitivnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog razvoja od začeća do kraja djetinjstva. | aktivnost studenata na nastavi, seminarski rad, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, radionica, rješavanje grupnih zadataka, analiza literature i znanstveno-stručnih radova, demonstracija vježbe | slušanje izlaganja, rasprava, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje, učenje po modelu, postavljanje i rješavanje problema, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, grupna diskusija, provođenje i izlaganje zadanih zadataka i vježbi, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje | razlikovati tipičan razvoj od odstupanja i teškoća dječjem u razvoju | aktivnost studenata na nastavi, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
predavanje, radionica, rješavanje samostalnih i grupnih zadataka, analiza literature i znanstveno-stručnih radova, demonstracija vježbe | slušanje izlaganja, rasprava, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, grupna diskusija, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje | primijeniti spoznaje o normativnom razvoju u razumijevanju specifičnosti dječjeg individualnog funkcioniranja | aktivnost studenata na nastavi, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
predavanje, radionica, rješavanje samostalnih i grupnih zadataka, analiza literature i znanstveno-stručnih radova, demonstracija vježbe | slušanje izlaganja, rasprava, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, grupna diskusija, postavljanje i rješavanje problema, provođenje i izlaganje zadanih zadataka i vježbi, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje | primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema | aktivnost studenata na nastavi, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, radionica, rješavanje samostalnih i grupnih zadataka, analiza literature i znanstveno-stručnih radova, demonstracija vježbe | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature | iskazivati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | aktivnost studenata na nastavi, seminarski rad, kolokviji, refleksivni osvrt, završni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Završni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 10% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 10% |
Završni ispit | 0,75 | 20% |
Završna ocjena se oblikuje na način da prosječni rezultat oba kolokvija ili uspjeh na pismenom ispitu čini 80 %, a ocjena iz seminarskog rada 20% ocjene.
Obaveze i praćenje studenata
Kolokviji, Seminar, Pohađanje nastave
Izlazak na pismene kolokvije
Tijekom semestra će se održati dva kolokvija s različitim formama pitanja (T-N, nadopunjavanje, višestruki izbor, povezivanje, kraća esejska pitanja)
Uspjeh na kolokvijima izražava se u % na sljedeći način:
0-59% - nedovoljan (1)
60-69% - dovoljan (2)
70-79% - dobar (3)
80-89% - vrlo dobar (4)
90-100% - izvrstan (5)
Kolokviji su obvezni. Ukoliko student ne pristupi kolokviju, student iz tog kolokvija dobiva 0%, odnosno ocjenu nedovoljan (1). Nedolazak na kolokvij računa se kao izostanak.
Studenti koji nisu položili jedan ili oba kolokvija polažu ispit iz cijelog gradiva u terminima ispitnih rokova.
Kako bi student ostvario pravo na potpis iz kolegija mora sudjelovati na minimalno 70% nastave te ostvariti pozitivnu ocjenu iz seminarskog rada.
Kako bi student ostvario pozitivnu ocjenu iz kolegija, osim uvjeta za ostvarivanje prava na potpis, mora položiti dva kolokvija ili završni pismeni ispit tijekom ispitnih rokova.
Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati. Ukoliko student ima više neopravdanih izostanaka od dopuštenih 30 % neće dobiti potpis za uredno izvršenje svojih obveza i neće moći pristupiti ispitu.
Usmeni ispit
Student koji je zadovoljan svojom konačnom ocjenom ne mora izaći na usmeni ispit, a ocjena se određuje prema utvrđenim kriterijima.
Ukoliko student nije zadovoljan svojom (pozitivnom) ocjenom, pristupa usmenom ispitu tijekom redovitih ispitnih rokova. Na usmenom ispitu polaže se cjelokupno gradivo.
Berk, L.E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Naklada Slap.
Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (2000). Dječja psihologija: moderna znanost. Naklada Slap.
Duran, M. (2003). Dijete i igra. Naklada Slap.