Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rupčić Kelam, Darija | 0 |
0 |
0 |
Ovaj predmet je dio pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičke grupe predmeta. U njegovom opisu je ključno istaknuti da studenti, uz stručnu pratnju predmetnog nastavnika, idu u srednje škole gdje ispunjavaju svoje obaveze. On se ne izvodi kroz nastavu na fakultetu, a tijesno je povezan sa predmetima: "Metodika nastave filozofije" i "Metodika nastave etike".
Cilj predmeta je osposobljavanje studenata za kompetentno izvođenje nastave filozofije, logike i etike. Zadatak kolegija je upoznavanje studenata sa službeno odobrenim kurikulumima filozofske grupe predmeta, te upoznavanje s kurikulumima iz zemalja u kojima se u srednjim i osnovnim školama podučava filozofija, logika, estetika, filozofija za djecu i slično. Cilj je studente uvježbati za izradu godišnjih nastavnih planova i programa, pripreme za nastavnu jedinicu i razlikovanje temeljnih nastavno-pedagoških pojmova, te upoznati s modernim teorijama u suvremenoj filozofiji odgoja. Osposobiti studenata za primjenu primjerenog nastavnog oblika s obzirom na obrazovni, odgojni i funkcionalni cilj nastavih jedinica iz filozofske grupe predmeta. Kod studenata razviti osjetljivost za složenost didaktičkih izbora u nastavi filozofije. Upoznati studente s klasičnim i suvremenim metodama poučavanja te upoznavanje s različitim izvorima učenja te suvremenim nastavnim pomagalima. Postići početnu razinu osposobljenosti studenata za izvođenje i daljnje usavršavanje nastave iz filozofskih predmeta korištenjem različitih nastavnih oblika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Izrada nastavnog plana i programa. Sudjelovanje na praksi u srednjim školama, najmanje deset nastavnih sati iz filozofske grupe predmeta: etika, logika i filozofija. Upoznavanje s klasičnim i modernim nastavnim strategijama. Izrade godišnjeg plana i programa. Nastavna komunikacija: načela kooperativne komunikacije; logika pitanja i odgovora; strategije sokratskog dijaloga. Vrednovanje: ocjenjivanje i teorija mjerenja, načini provjere usvojenosti deklarativnih i proceduralnih znanja. Vježbe u izradi jednostavnih interaktivnosti u nastavi logike, filozofije i etike (HTML i Java Script kod). Nastavni oblici, njihova struktura i pripadna okolina za učenje: izlaganje, pojmovna nastava, obuka, suradničko učenje, otkriće i rasprava. Pitanje primjerenosti nastavnog oblika u odnosu na nastavni cilj, subjekta poduke i nastavni sadržaj. Temeljita analiza i vrednovanje domaćih i inozemnih udžbenika, nastavnih pomagala i drugih izvora učenja za filozofiju, logiku i etiku. Usavršavanje vlastitog nastavničkog umijeća putem teorije i prakse. Upoznavanje s temeljnim tendencijama u suvremenoj filozofiji odgoja i filozofiji za djecu.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, vježbe, prezentacije, eseji, seminari, projekti, usmeno izlaganje, razgovor- dijaloška metoda, debata | učenje po modelu, sustavno opažanje i analiziranje, slušanje i praćenje simulacije nastavnog sata, analiza priprema i udžbenika za nastavne predmete filozofija, etika i logika, postavljanje problema, eseji, debate, rad na izvornom tekstu, dramska prezentacija, dijaloška metoda ili majeutička metoda, suradnja, aktivno sudjelovanje, izvršavanje obaveza, samostalna uporaba literature | objasniti primjenu valjanog nastavnog oblika s obzirom na obrazovni, odgojni i funkcionalni cilj nastavih jedinica iz filozofske grupe predmeta | aktivnost studenata u nastavi, seminarski radovi, dnevnik rada i prakse, portfolio, simulacija kroz praktični rad, samostalno izražavanje, pismeni ispit, završno izvješće, praksa u nastavi – odslušati mentorove sate i održati oglednu nastavnu jedinicu |
analiza primjera i udžbenika nastave filozofije i priprema, sustavno opažanje i zaključivanje, uvježbavanje, razgovor, primjena | sustavno opažanje, učenje po modelu, analiza literature, suradnja i aktivno sudjelovanje, rasprava o metodama rada i oblicima rada, rasprava o školstvu i obrazovanju, eseji, izlaganja, seminari, prezentacije | razumjeti složenost didaktičkih izbora u nastavi filozofije | usmeni ispit, aktivnost studenata u nastavi, seminarski radovi, dnevnik rada i prakse, portfolio, simulacija kroz praktični rad, samostalno izražavanje, pismeni ispit, završno izvješće, praksa u nastavi – odslušati mentorove sate i održati oglednu nastavnu jedinicu |
analiza primjera i udžbenika nastave filozofije i priprema, sustavno opažanje i zaključivanje, uvježbavanje, razgovor, primjena | sustavno opažanje, učenje po modelu, analiza literature, suradnja i aktivno sudjelovanje, rasprava o metodama rada i oblicima rada, rasprava o školstvu i obrazovanju, eseji, izlaganja, seminari, prezentacije | razlikovati klasične od suvremenih metoda poučavanja | usmeni ispit, aktivnost studenata u nastavi, seminarski radovi, dnevnik rada i prakse, portfolio, simulacija kroz praktični rad, samostalno izražavanje, pismeni ispit, završno izvješće, praksa u nastavi – odslušati mentorove sate i održati oglednu nastavnu jedinicu |
analiza primjera i udžbenika nastave filozofije i priprema, sustavno opažanje i zaključivanje, uvježbavanje, razgovor, primjena | sustavno opažanje, učenje po modelu, analiza literature, suradnja i aktivno sudjelovanje, rasprava o metodama rada i oblicima rada, rasprava o školstvu i obrazovanju, eseji, izlaganja, seminari, prezentacije | Iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost pri objašnjavanju izvođenja i daljnjeg usavršavanja nastave iz filozofskih predmeta, a korištenjem različitih nastavnih oblika | usmeni ispit, aktivnost studenata u nastavi, seminarski radovi, dnevnik rada i prakse, portfolio, simulacija kroz praktični rad, samostalno izražavanje, pismeni ispit, završno izvješće, praksa u nastavi – odslušati mentorove sate i održati oglednu nastavnu jedinicu |
Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Portfolio, Praktični rad, Priprema za nastavu
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 0,25 | 5% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 15% |
Portfolio | 1 | 20% |
Praktični rad | 2 | 40% |
Priprema za nastavu | 1 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene sudjeluju svi elementi. U obzir se uzimaju: kontinuirano praćenje (djelatna priprema za planiranje i provedbu nastavnog sata u različitim odgojno-obrazovnim kontekstima – redovita nastava ili izborna, na vježbama analiza i izrada pisanih priprava za nastavu, izrada pripadajućih materijala), hospitacije nosi 40% ocjene, a da bi studenti zadovoljili moraju pohađati do 4 predavanja svojih kolega studenata u školi i sakupiti sve potpise od mentora. Portfolio donosi 20 % ocjene. Nastavna priprema nosi 20 % od ocjene i nju su studenti obvezni napisati za jedan nastavni sat, koji održavaju i na samom kolegiju na fakultetu.
Primjer oblikovanja konačne ocjene: student je ostvario 5 iz kontinuiranog praćenja, 5 iz portfolija i 4 iz pripreme i izvedbe nastavnog sata tj praktične nastave. Konačna je ocjena izračun prema formuli: (kont. Praćenje ˣ 0,3) + (Portfolio ˣ 0,3) + (izvedba ˣ 0,4) = 1,5 + 1,5 + 1,6 = 4,6 – konačna je ocjena izvrstan (5).
Uvjeti za potpis su da student odsluša sve sate kod propisanog mentora, promatra i analizira nastavne sate mentora i najmanje 4 nastavna sata svojih kolega, te samostalno priprema i izvodi, te analizira barem jedan ogledni nastavni sat, donese sve potpise i na uvid dnevnik školske prakse.