Suvremena britanska književnost

 

Naziv kolegija:
Suvremena britanska književnost
Šifra ISVU:
75610
Šifra MOZVAG:
EL056
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
engleski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Matek, Ljubica
0
0
0
Pataki Šumiga, Jelena
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija da se studenti upoznaju s povijesnim razvojem dominantnih književnih vrsta—s njihovim konvencijama i odlikama—unutar domaćeg ali i kontinentalnog kulturnog, religijskog i političkog okruženja; da studenti postanu svjesni promjena u odnosu prema konceptima autorstva, tekstualnosti i cenzure; da se uspješno koriste elektronskim i tiskanim istraživačkim alatima pri izradi pismenih radova i da razvijaju retoričke vještine.

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • razlikovati odlike modernizma i postmodernizma u engleskoj književnosti i kulturi
  • objasniti odlike distopije
  • usporediti književna djela i kulturno/povijesno okruženje
  • prihvatiti etičke norme pri izradi znanstvenih radova
  • samostalno napisati seminarski rad

Sadržaj predmeta:

Predmet se bavi razvojem romana i poezije u britanskoj književnosti 20. stoljeća u kontekstu dvaju dominantnih kulturno-umjetničkih pravaca: modernizma i postmodernizma. Uvrštena su djela najznačajnijih romanopisaca ali poseban naglasak je na razvoju distopije. U poeziji se pak posebna pozornost posvećuje utjecaju mitologije i intertekstualnosti s jedne strane i njihovom potpunom negiranju s druge.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

NASTAVNA METODA AKTIVNOST STUDENTA ISHOD UČENJA
 
METODA PROCJENE
predavanje, zadatak čitanja, analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava razlikovati odlike modernizma i postmodernizma u engleskoj književnosti i kulturi pismeni ispit
predavanje, zadatak čitanja, analize primjera slušanje izlaganja, rasprava objasniti odlike distopije kvizovi
predavanje, zadatak čitanja, analize primjera, diskusija slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje usporediti književna djela i kulturno/povijesno okruženje pismeni ispit, eseji
predavanje, grupna rasprava rasprava prihvatiti etičke norme pri izradi znanstvenih radova esej
radionica, rasprava pisanje eseja samostalno napisati seminarski rad esej

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Esej, Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Referat

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Esej 1 30%
Kontinuirana provjera znanja 0,5 10%
Pisani ispit 1 30%
Pohađanje nastave 0,5 0%
Referat 1 30%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Konačna ocjena sastoji se od rezultata usmenog izlaganja (30%) i pisanog rada (30%) tijekom semestra te završnog pisanog ispita (30%). Preostalih 10% je ocjena nekoliko kraćih kvizova i sudjelovanje u nastavi.

 

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati,  pristupiti pismenim ispitima, te pravovremeno predati pismene radove da bi ostvarili pravo na potpis.

 

 

Obavezna literatura:

Obvezna literatura:

  1. The Norton Anthology of English Literature. 7th ed. Vol. II.  Edited by M. H. Abrams and Stephen Greenblatt. New York, London: W. W. Norton, 2000.
  2. Booker, M. Keith. The Dystopian Impulse in Modern Literature. Fiction as Social Criticism. Greenwood Press, 1994. (odabrani ulomci)
  3. Foucault, Michel. Discipline and Punish. The Birth of the Prison. Translated by A. Sheridan, Vintage Books, 1995. (odabrani ulomci)
  4. Matek, Ljubica, and Pataki Šumiga, Jelena. “The (Ab)Use of Language in Twentieth Century British Dystopias.” Language, Literature, Power, edited by Biljana Mišić Ilić et al., Faculty of Philosophy in Niš, Serbia, 2023, pp. 359–70.

 

 

Lektira:

  1. Burgess, Anthony. A Clockwork Orange. (bilo koje izdanje)
  2. Huxley, Aldous. Brave New World. (bilo koje izdanje)
  3. Lodge, David. How Far Can You Go? (bilo koje izdanje)
  4. Orwell, George. 1984. (bilo koje izdanje)

 

Dopunska literatura:

  1. Dopunska literatura:

     

  2. A Glossary of Literary Terms. 7th ed. Edited by M. H. Abrams. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1999.
  3. Baudrillard, Jean. The Consumer Society: Myths and Structures. Sage, 1998.
  4. Beauchamp, Gorman. “Technology in the Dystopian Novel.” MFS Modern Fiction Studies, vol. 32, no. 1, 1986, pp. 53–63.
  5. Claeys, Gregory. “The Origins of Dystopia: Wells, Huxley and Orwell.” The Cambridge Companion to Utopian Literature, edited by Gregory Claeys, Cambridge UP, 2010, pp. 107–32.
  6.  
  7. Foucault, Michel. History of Sexuality. Vol. 1: An Introduction. Translated by R. Hurley, Pantheon Books, 1978.
  8. Freud, Sigmund. Civilization and Its Discontents. Translated by J. Strachey, W. W. Norton & Company, 1962.
  9. Gutting, Gary. Foucault. A Very Short Introduction. Oxford UP, 2005.
  10. Hawkes, David. Ideology. London and New York: Routledge, 1996.
  11. King, Angela. “The Prisoner of Gender: Foucault and the Disciplining of the Female Body.” Journal of International Women’s Studies, vol. 5, no. 2, 2004, pp. 29–39.
  12. Sheehan, Paul. “Posthuman Bodies.” The Cambridge Companion to the Body in Literature, edited by David Hillman and Ulrika Maude, Cambridge UP, 2015, pp. 245–60.

 

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studenti na kraju semestra ispunjavaju anonimni upitnik i ocjenjuju sadržaje predmeta i uspješnost izvođenja nastave. Uvažavaju se i statistički pokazatelji uspješnosti: prolaznost, prosjek ocjena i zainteresiranost za upis predmeta.

Ostale informacije: