Psihologija mišljenja i inteligencije

 

Naziv kolegija:
Psihologija mišljenja i inteligencije
Šifra ISVU:
42982
Šifra MOZVAG:
PS113
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Psihologija pamćenja i Osjeti i percepcija
Odsjek:
ODSJEK ZA PSIHOLOGIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
PSIHOLOGIJA - PREDDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
1.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Šincek, Daniela
0
0
0
Milić, Marija
0
0
45

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj predloženog kolegija je upoznavanje studenata sa složenijim kognitivnim procesom mišljenja, te inteligencijom  s različitim modelima i podjelama u području mišljenja. Apsolviranjem sadržaja predmeta studenti će steći temelj za praćenje nastave ostalih općih kolegija kao i iz niza primijenjenih kolegija na studiju psihologije.

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • definirati pojam mišljenja
  • usporediti različite razine mišljenja
  • usporediti glavne teorije inteligencije
  • primijeniti osnovne principe logike i teorije vjerojatnosti na jednostavne zadatke
  • objasniti probleme u istraživanju i mjerenju konstrukta
  • usporediti klasične i novije teorije inteligencije
  • procijeniti budućnost konstrukta inteligencije
  • prikazati ciklus rješavanja problema

Sadržaj predmeta:

Mišljenje: Taksonomija razina mišljenja. Kreativnost. Rješavanje problema. Prosuđivanja i donošenje odluka.

Inteligencija: Kratka povijest pristupa psihologiji inteligencije. Razvoj mentalnih testova. Mjerenje inteligencije. Faktorski modeli i struktura inteligencije. Razvoj i opadanje intelektualnih funkcija. Naslijeđe i okolina u razvoju inteligencije. Neurofiziološki korelati inteligencije. Elementarni kognitivni zadaci i klasično mjerena inteligencija. Dinamičko testiranje inteligencije. Višestruke inteligencije. Kompjutorizirano mjerenje inteligencije i prilagodljivo testiranje inteligencije. Emocionalna inteligencija. Inteligencija, kognitivni stilovi i učenje.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

NASTAVNA METODA AKTIVNOST STUDENTA ISHOD UČENJA
 
METODA PROCJENE
radionica, grupna rasprava, usmeno izlaganje slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, suradnja definirati pojam mišljenja aktivnost na nastavi, kolokvij, završni ispit
radionica, grupna rasprava, samostalno rješavanje zadataka, usmeno izlaganje slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje i rješavanje problema, rasprava, suradnja usporediti različite razine mišljenja aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, završni ispit
usmeno izlaganje, radionica, grupna rasprava, zadatak čitanja i analize literature slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, suradnja, slušanje izlaganja usporediti glavne teorije inteligencije aktivnost studenata u nastavi, pismena provjera, kolokvij, završni ispit
seminarski rad, grupna rasprava izrada i oblikovanje seminara, samostalna uporaba literature, prezentacija, rasprava, slušanje izlaganja primijeniti osnovne principe logike i teorije vjerojatnosti na jednostavne zadatke aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, završni ispit
seminarski rad, grupna rasprava izrada i oblikovanje seminara, samostalna uporaba literature,  prezentacija, rasprava objasniti probleme u istraživanju i mjerenju konstrukta aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad,  kolokvij, završni ispit
usmeno izlaganje, seminarski rad, grupna rasprava, usmeno izlaganje izrada i oblikovanje seminara, samostalna uporaba literature,  prezentacija, rasprava, slušanje izlaganja usporediti klasične i novije teorije inteligencije aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, završni ispit
seminarski rad, grupna rasprava izrada i oblikovanje seminara, samostalna uporaba literature, prezentacija, rasprava, slušanje izlaganja procijeniti budućnost konstrukta inteligencije aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, završni ispit
radionica, grupna rasprava izrada i oblikovanje seminara, samostalna uporaba literature,  prezentacija, rasprava prikazati ciklus rješavanja problema aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, završni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Seminarski rad, Pismeni ispit, Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 1,1 0%
Seminarski rad 0,5 20%
Pismeni ispit 1 30%
Kontinuirana provjera znanja 1,2 50%
Kontinuirano praćenje 0,2 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (provjere u obliku dva kolokvija) s 50 % udjela u konačnoj ocjeni, seminarski rad i izlaganje s 20 % udjela u konačnoj ocjeni, te završni ispit s 30% udjela u konačnoj ocjeni.

Skala ocjenjivanja za kolokvije je sljedeća: 41 %  - 60% = dovoljan (2), 61%  - 73% = dobar (3), 74 % - 87 % = vrlo dobar (4), 88% do 100% = izvrstan (5).

Skala ocjenjivanja za završni ispit je sljedeća: 51 %  - 62% = dovoljan (2), 63%  - 75% = dobar (3), 76 % - 88 % = vrlo dobar (4), 89% do 100% = izvrstan (5).

Ocjene se izračunavaju na sljedeći način:

(ocjena iz prvog kolokvija x 0,25) + (ocjena iz drugog kolokvija x 0,25) + (ocjena iz seminara x 0,2)+(ocjena iz završnog  ispita x 0,3)

Primjer izračunavanja ocjene:

Primjer izračunavanja ocjene:

1. kolokvij – 4;    2. kolokvij – 2

ocjena iz seminarskog rada – 5

ocjena iz završnog ispita -  4

(4 x 0,25) + (2 x 0,25) + (5 x 0,2) + (4x 0,3) = 3,7; Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4)

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojim su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elementa praćenja (kolokviji i seminar) koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 41 % (prolazna ocjena dovoljan) a i iz završnog ispita 51% (prolazna ocjena dovoljan).

Izlaganje seminarskog rada, polaganje kolokvija i polaganje završnog ispita je obavezno. Ukoliko student ne pristupi kolokviju, iz tog kolokvija dobiva 0%. Nedolazak na kolokvij računa se kao izostanak. Ukoliko student ne izloži seminarski rad u unaprijed određenom terminu, ocjenjuje se ocjenom nedovoljan (1).

Kako bi student položio ispit mora izložiti seminarski rad, položiti oba kolokvija i završni ispit. Kolokvij/e koje student ne položi u vrijeme trajanja semestra polaže u vrijeme ispitnih rokova. Ukoliko je student položio kolokvij, ne može izaći na ispravak kolokvija kako bi povećao ocjenu.

Prepisivanje tijekom kolokvija/ispita kažnjava se oduzimanjem istog i za taj kolokvij/ispit student dobiva ocjenu nedovoljan (1).

Usmeni ispit

Student koji je zadovoljan svojom konačnom ocjenom ne mora izaći na usmeni ispit, a ocjena se određuje prema utvrđenim kriterijima.

Ukoliko student nije zadovoljan svojom ocjenom na kolokviju/kolokvijima (obje ocjene su prolazne) I završnim ispitom pristupa usmenom ispitu tijekom redovitih ispitnih rokova. Na usmenom ispitu polaže se cjelokupno gradivo, a ne samo dio čijom ocjenom student nije zadovoljan. 

 

 

Obavezna literatura:

  1. Rathus, S. A. (2000.). Temelji psihologije. (Mišljenje i govor, str. 295.-343.; poglavlje 9: Inteligencija, str. 343.-377.). Jastrebarsko: "Naklada Slap".
  2. Zarevski, P. (1995.). Psihologija učenja i pamćenja. (str. 115.–169.). Jastrebarsko: "Naklada Slap".
  3. Zarevski, P. (2001.). Struktura i priroda inteligencije. (str. 1.–172.). Jastrebarsko: "Naklada Slap".

Dopunska literatura:

  1. Gardner, H., Kornhaber, M. L., Wake, W. K. (1999.). Inteligencija – različita gledišta. Jastrebarsko: "Naklada Slap".
  2. Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003.). Psihologija obrazovanja (poglavlje 3: Teorijski pristupi učenju i njihova primjena, str. 141.-201.): Zagreb: IEP-VERN.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Ostale informacije: