Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Buljan, Gabrijela | 30 |
15 |
0 |
Cilj je ovoga kolegija pregled i analiza morfosintaktičkog ustrojstva najvažnijih neglagolskih vrsta riječi u engleskom jeziku te razvoj metajezika i vještina nužnih za lingvističku argumentaciju na ovoj razini jezične organizacije. Tijekom vježbi studenti imaju priliku usavršiti usvojeno znanje kroz njegovu primjenu na praktičnoj razini, što pridonosi daljnjem razvoju njihove jezične kompetencije u engleskom jeziku.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Pregled morfosintakse vrsta riječi u engleskom jeziku predstavlja prvi u nizu kolegija kojima se sustavno analizira gramatička struktura engleskoga jezika na sve obuhvatnijim razinama jezične organizacije: od morfosintakse pojedinih vrsta riječi sve do sintakse složene rečenice. S obzirom da manje gramatičke jedinice izgrađuju sve veće gramatičke jedinice (tj. obrnuto, da veće gramatičke jedinice sadrže manje jedinice kao svoje sastavnice), ovaj kolegij predstavlja nužan prvi korak k temeljitom svladavanju ukupne gramatičke strukture engleskog jezika. Nadalje, budući da se morfosintaksa tiče jezičnih jedinica i struktura koje su najbliže konkretnom znanju koje je potrebno studentu stranoga jezika (razina riječi, tj. oblika riječi), sustavnom analizom morfosintaktičke organizacije vrsta riječi u engleskom jeziku daje se uvid i u ona područja gdje se engleski morfosintaktički sustav bitno razlikuje od morfosintaktičkog sustava hrvatskoga jezika. Time se može značajno pridonijeti razvoju međujezične gramatičke kompetencije studenata engleskog kao stranog jezika.
Sadržajno, kolegij je osmišljen kao uvod u morfosintaksu engleskih imenica i drugih vrsta riječi koje se pojavljuju kao sastavni dijelovi imenskih izraza. Teme koje se obrađuju uključuju definiranje i klasifikaciju imenica, množinu i nepravilnu množinu imenica, rod, padeže, upotrebu članova, zamjenice i njihove vrste, definiranje, klasifikaciju i komparaciju pridjeva te priloge.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA | METODA PROCJENE |
predavanje zadatak analize primjera diskusija |
slušanje predavanja zaključivanje rješavanje zadataka |
analizirati, primjerenim metajezikom, morfosintaktička obilježja imenica i drugih vrsta riječi koje funkcioniraju u sklopu imenskih i drugih fraza | kontinuirana provjera znanja - kolokvij |
predavanje zadatak analize primjera diskusija |
slušanje predavanja sustavno opažanje i zaključivanje aktivno sudjelovanje vježbanje |
razlikovati potkategorije osnovnih kategorija vrsta riječi | kontinuirana provjera znanja - kolokvij |
rad na primjerima diskusija |
aktivno sudjelovanje rješavanje zadataka |
pravilno upotrijebiti kategorije i potkategorije vrsta riječi, uvažavajući njihove morfosintaktičke posebnosti | kontinuirana provjera znanja - kolokvij |
predavanje diskusija upućivanje na dodatnu literaturu |
slušanje predavanja sudjelovanje u raspravi sustavno opažanje i zaključivanje čitanje i analiziranje dodatne literature |
usporediti pojedine aspekte morfosintaktičkog sustava engleskog jezika i hrvatskog jezika | kontinuirana provjera znanja - kolokvij |
zadatak analize primjera grupna rasprava |
vježbanje sudjelovanje u raspravi sustavno opažanje i zaključivanje |
razlučiti morfosintaktički ovjerene od morfosintaktički neovjerenih morfosintaktičkih struktura u engleskom jeziku | kontinuirana provjera znanja - kolokvij |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,5 | 100% |
Kontinuirano praćenje | 0,2 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,3 | 0% |
Konačna ocjena jest ocjena koja u dolje navedenoj skali odgovara prosjeku postotaka (%) ostvarenih na dvama obaveznim kolokvijima.
70% - 76% = 2
77% - 85% = 3
86% - 92% = 4
93% - 100% = 5
Na primjer
Kolokvij 1: 85%
Kolokvij 2: 91%
(85%+91%) : 2 = 176:2 = 88%, tj. 4
Ukoliko student ne ostvari prolaz putem kolokvija (prosjek dvaju kolokvija manji od 70%), pristupa završnom pismenom ispitu. Tada konačna ocjena odgovara prosjeku ocjene iz kolokvija i ocjene na završnom ispitu. Npr. uz ocjenu iz kolokvija 1 i ocjenu iz završnog ispita 4, konačna ocjena jest (1+4) : 2 = 2.5, tj. 3
Kako bi ostvarili pravo na potpis studenti moraju ispuniti sljedeće zahtjeve: a) pohađanje 70 % nastavnih sati; b) izlazak na sve kolokvije; c) obvezan dolazak na usmene konzultacije barem jednom tijekom semestra
Odabrana poglavlja iz: