Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kotrla Topić, Marina | 30 |
0 |
15 |
Razumijevanje biološke osnove motivacije, bioloških ritmova, budnosti i spavanja, pažnje, učenja i pamćenja, govora te poremećaja tih procesa.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Endokrini sustav: žlijezde i njihove funkcije, te posljedice disfunkcije, interakcija endokrinog i živčanog sustava. Biotičke potrebe: regulacija hranjenja i pijenja, termoregulacija, seksualne potrebe, teorije regulacije, poremećaji. Čuvstva: periferne promjene, središnje strukture uključene u regulaciju čuvstva, teorije čuvstava. Područja pozitivnog i negativnog potkrjepljenja. Spavanje, budnost i cirkadijurni ritmovi: sporovalno i REM spavanje, teorije spavanja, neuralni mehanizmi cikličnog izmjenjivanja spavanja i budnosti, poremećaji spavanja. Pažnja. Učenje i pamćenje: neurofiziološka osnova senzornog, kratkoročnog i dugoročnog pamćenja, uloga pojedinih dijelova živčanog sustava u učenju i pamćenju, poremećaji pamćenja. Lateralizacija funkcija moždanih hemisfera: metode ispitivanja lateralizacije i osnovni nalazi. Govor – neurofiziološka osnova razumijevanja i produkcije govora, poremećaji govornog funkcioniranja.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminari i radionice, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u radionici, sudjelovanje u raspravi | usporediti osnovne funkcije autonomnog i somatskog živčanog sustava | pismeni ispit, aktivnost na nastavi, radionice |
predavanje, seminari i radionice, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u radionici, sudjelovanje u raspravi | opisati ulogu endokrinog sustava u organizmu i njegovu interakciju sa živčanim sustavom | pismeni ispit, aktivnost na nastavi, radionice |
predavanje, seminari, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje, grupna rasprava | objasniti pojmove homeostaze i biotičkih potreba | pismeni ispit, priprema i usmeno izlaganje referata |
predavanje, seminari, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje, grupni rad | opisati mehanizme termoregulacije, regulacije hranjenja, regulacije tjelesnih tekućina, regulacije seksualnog ponašanja | pismeni ispit, aktivnost na nastavi, radionice |
predavanje, seminari, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje, grupna rasprava | usporediti različite teorijske pristupe objašnjavanja mehanizama čuvstvenog doživljavanja i ponašanja | pismeni ispit, aktivnost na nastavi, radionice |
predavanje, seminari, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje, grupna rasprava | opisati fiziološku podlogu bioloških ritmova | pismeni ispit, aktivnost na nastavi, priprema i usmeno izlaganje referata |
predavanje, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi | usporediti različite teorijske pristupe u tumačenju spavanja | pismeni ispit, aktivnost na nastavi |
predavanje, seminari, rasprava | slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, usmeno izlaganje, grupna rasprava | opisati njihovu neurofiziološku osnovu učenja | pismeni ispit, priprema i usmeno izlaganje referata |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeno izlaganje
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,7 | 70% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Referat | 0,6 | 15% |
Usmeno izlaganje | 0,6 | 15% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata (priprema referata i izlaganje istog) te ocjena iz završnog ispita. 30% konačne ocjene nosi ocjena iz referata dok 70% konačne ocjene nosi ocjena iz završnog ispita.
Primjer oblikovanja konačne ocjene:
Student je ostvario ocjenu 5 iz referata i 3 iz završnog ispita. Konačna ocjena se izračunava prema formuli
(referat x 0,3)+(ispit x 0,7)
U našem bi primjeru taj izračun izgledao ovako:
(5X0,3)+(3x0,7)=1,5+2,1=3,6=4
Konačna ocjena u ovom slučaju bila bi vrlo dobar (4)
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na ispit ukoliko zadovolji sljedeće uvjete: 1) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati; 2) pripremio je referat i održao usmeno izlaganje referata na vježbama