Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović Batorek, Slađana | 0 |
0 |
0 |
|
Alebić, Tamara | 15 |
0 |
0 |
|
Filipović, Sergej | 0 |
0 |
15 |
„Pregled povijesti Crkve“ treba pružiti uvid ili "mapu" razvoja kršćanske Crkve od najstarijih vremena do danas. Proučavati će se najvažniji događaji u povijesti kršćanstva te istraživati institucionalni i doktrinarni razvoj Crkve, ali i ostalih crkvi i zajednica.
Na kraju bi studenti trebali imati opći, tj. globalni uvid u povijest kršćanske i ostalih crkava i zajednica. Programski će se obraditi pregled crkvene povijesti od početaka do doba reformacije u XVI. vijeku te će se nastaviti proučavanjem povijesti Crkve od reformacije do suvremenog doba, uključujući i kratku povijest pravoslavne crkve, islama, judaizma i protestantskih crkava te ostalih vjerskih zajednica.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
I. Kršćanska antika, 1-604. godine (od osnivanja do Konstantinova preokreta, 1-311., i od Konstantinova preokreta do Grgura Velikog, 311-504. godine),
II. Crkva (kršćanska) crkva u srednjem vijeku, 604-1500. godine (crkva u ranom srednjem vijeku, 604-1050., procvat crkve u razvijenom srednjem vijeku, 1050-1300., crkva u vrijeme raspadanja zapadnog jedinstva, 1300-1500.),
III. Crkva (kršćanska) u novom vijeku, 1500-2000. godine (Reformacija i katolička reforma, 1500-1789., crkva od francuske revolucije do I. svjetskog rata, 1789-1918., crkva od I. svjetskog rata do današnjeg vremena, 1918-2000.),
IV. Povijest reformacije (uzroci reformacije, Erazmus Desisderius (pravo ime: Geert Geerts) Rotterdamski i humanizam, Martin Luther i reformatori, Ulrich Zwingli i baptisti, Jean Calvin i reformacija u Genevi, Henrik VIII. i engleski crkveni raskol, Nastojanje crkvene reforme prije Tridentskog koncila i Tridenstski koncil, Crkva nakon velikog koncila, Protureformacija i inkvizicija, Novo doba svjetskog misijskog pokreta, crkva od baroka do prosvjetiteljstva, reformacija u novom dobu...)
V. Pravoslavlje, Islam i Judaizam (i ostale svjetske religije)
predavanja, seminari i radionice
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 35% |
Usmeni ispit | 0,75 | 55% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) s 25% udjela u konačnoj ocjeni, završni pismeni ispit 55% udjela u konačnoj ocjeni, te seminarski rad s 20% udjela u konačnoj ocjeni.
Studenti su obvezni pohađati 70% svih održanih nastavnih sati. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalnu prolaznu ocjenu dovoljan (2). Ukoliko student ipak iz aktivnosti na nastavi ili seminarskog rada dobije negativnu ocjenu dužan je polagati usmeni i pisani ispit iz cjelokupnog gradiva u vrijeme redovnih ispitnih rokova.