Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Velagić, Zoran | 30 |
0 |
0 |
|
Selthofer, Josipa | 0 |
15 |
0 |
Na predavanjima i vježbama student se treba osposobiti da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Ovaj predmet uvodi studente u društveni, politički, ekonomski i pravni kontekst suvremenog nakladništva i knjižarstva proučavanjem ključnih koncepata koji određuju pristupe, postupke i proizvode u toj djelatnosti. Predmet upoznaje studente s djelovanjem i strukturom suvremenog nakladništva i knjižarstva na nacionalnoj i međunarodnoj razini, ukazuje na osobitosti proizvodnje knjige u uvjetima predinformacijskog i informacijskog doba te ukazuje na značajnije promjene u planiranju, poslovanju i upravljanju u nakladništvu i knjižarstvu pod utjecajemo novih tehnologija. U dogovoru s budućim poslodavcima studentima se organizira upoznavanje s radnim okruženjem prije obvezne prakse: posjećuju se tiskare, nakladničke tvrtke i odjeli te knjižare u Osijeku i Zagrebu. Studenti se upoznaju s organizacijom i poslovanjem knjižara na mreži.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati temeljna načela suvremenog nakladništva i knjižarstva | refleksivni osvrt na nastavne sadržaje, pismeni ispit |
predavanja | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati osnovne karakteristike temeljnih nakladničkih proizvoda i žanrova | refleksivni osvrt na nastavne sadržaje, pismeni ispit |
vježbe | izrada zadataka | opisati naslove na zadanu temu u nakladničkim i knjižarskim katalozima, tiskanim i elektroničkim, u novinama i časopisima koji donose informacije o novim nakladničkim proizvodima, antikvarnim katalozima i dr. | aktivnost studenata u nastavi, ocjena zadataka |
vježbe | izrada zadataka | definirati kako oglašavanje utječe i oblikuje proces odlučivanja u nakladništvu i knjižarstvu, posebno s aspekta originalnosti i stjecanja prednosti pred konkurentima | aktivnost studenata u nastavi, ocjena zadataka |
seminari | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, učenje po modelu, analiza literature | analizirati glavne probleme i izazove nakladništvu i knjižarstvu u uvjetima brzih društvenih, tržišnih i tehnoloških promjena jasno i razumljivo opisati nazivlje u nakladništvu i knjižarstvu | seminarski rad |
samostalni zadaci | posjete proizvodnim pogonima, rješavanje problema na primjerima iz prakse | analizirati utjecaj okruženja (zakonodavstvo, politički sustav, prometna infrastruktura itd.) na nakladništvo i knjižarstvo u određenoj sredini | samostalno istraživanje/projektna aktivnost, pisano izvješće |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarska raspravišta, Vježbe
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 2,8 | 70% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarska raspravišta | 0,4 | 10% |
Vježbe | 0,8 | 20% |
Ocjena se oblikuje na osnovi sljedeće podjele ocjenskih bodova: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova), dobar (3) – od 125 do 159 bodova; dovoljan (2) – od 110 do 124 boda; nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Dva kolokvija nose 140 bodova (2 X 70 bodova), tj. završni pismeni ispit nosi 140 bodova. Za prolaz na kolokvijima, tj. pismenom završnom ispitu potrebno je ostvariti najmanje 50% od ukupnog broja bodova (36, tj. 71 bod).
Ukoliko student nije zadovoljan konačnom ocjenom, nudi mu se mogućnost usmenog završnog ispita kojim može ostvariti veću ocjenu.
Vježbe nose 4 bodova. Studenti na vježbama moraju odraditi dva praktična zadatka od kojih svaki nosi po 15 bodova. U prvom zadatku moraju izraditi nakladnički profil prema zadanim elementima, a u drugom elaborirati postupak prihvaćanja i odbijanja rukopisa prema zadanim kriterijima. U sklopu vježaba studenti moraju izvršiti i analizu odabrane studije slučaja koja nosi 10 bodova.
Seminarska raspravišta nose 20 bodova. Seminarska raspravišta obuhvaćaju sljedeće aktivnosti: odabir jedne od ponuđenih tema, sadržajnu i stručnu analizu teksta, seminarsko izlaganje u vremenu od 20 minuta. Boduju se sljedeći elementi: dobro sročena izjava o ciljevima i zadaćama – 3 boda, predstavljanje ideje (jasno i organizirano) – 3 boda, pregled glavnih koncepata (osnovnih ideja i pojmova) i literature – 3 boda, izbor informacija (odgovarajući stupanj s obzirom na publiku) – 2 boda, uporaba dodatnih materijala, izvora, sadržaja i primjera – 3 boda, izbor vježbi i/ili primjera iz prakse – 3 boda, poticanje rasprave (reakcije publike, uključenost publike, ponašanje i dr.) - 3 boda.
Za ostvarivanje prava na potpis svaki je student obvezan pohađati najmanje 70% nastave (posebno predavanja i posebno vježbe/seminarska raspravišta) te održati izlaganje na seminarskim raspravištima. Pohađanje nastave ne donosi dodatne bodove.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik o predavanjima i vježbama, rasprava o praktičnom radu