Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Cimer Karaica, Sanja | 0 |
30 |
30 |
Cilj ovog kolegija je stjecanje receptivne, strukturne i produktivne jezične kompetencije studenata u procesu prevođenju poslovnih pisama s njemačkog jezika na hrvatski jezik, te s hrvatskog jezika na njemački jezik.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaj ovog kolegija treba studentima ponuditi teorijsku i praktičnu osnovu za razumijevanje procesa poslovnog dopisivanja kao preduvjet za uspješno prevođenje poslovnih pisama, te ih upoznati sa stručnim rječnicima gospodarske struke - poslovnog dopisivanja. Analizom različitih vrsta poslovnih pisama studenti se upoznaju sa njihovim specifičnim oblicima i sadržajima (upit, ponuda, narudžba, potvrda primitka naloga, odbijanje narudžbe, opoziv narudžbe, ugovor, otpremnica, račun, opomena: kašnjenje isporuke, kašnjenje plaćanja, reklamacija). Kolegij je zamišljen tako da se studentima omogući proučavanje, razumijevanje i usvajanje morfoloških, sintaktičkih i semantičkih specifičnosti njemačkog jezika u funkciji struke / u poslovnom dopisivanju, te prevođenjem vokabulara i fraza specifičnih za pojedinu vrstu poslovnog pisma stvori preduvjet za brzo, korektno i uspješno prevođenje različitih vrsta poslovnih pisma s njemačkog jezika na hrvatski jezik, te s hrvatskog jezika na njemački jezik.
seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, analiza poslovnih pisama | razlikovati vrste poslovnih pisama na njemačkom jeziku | aktivnost studenata na nastavi, portfolio, pismeni ispit |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, analiza poslovnih pisama | objasniti različite vrste poslovnih pisama na njemačkom jeziku | aktivnost studenata na nastavi, portfolio, pismeni ispit |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, analiza poslovnih pisama | analizirati različite vrste poslovnih pisama na njemačkom jeziku | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, analiza poslovnih pisama, pisanje poslovnih pisama | primijeniti specifičnu terminologiju kupoprodajnog procesa, vokabular i frazeologiju jezika poslovne korespondencije | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, portfolio |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, analiza poslovnih pisama, pisanje poslovnih pisama | usporediti specifične gramatičke strukture koje se koriste u njemačkoj i hrvatskoj poslovnoj korespondenciji | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera, samostalan prijevodni zadatak | analiza poslovnih pisama, izrada prijevoda poslovnih pisama | prevesti različite vrste poslovnih pisama s njemačkog jezika na hrvatski jezik kao i s hrvatskog jezika na njemački jezik | portfolio, samostalan prijevod |
seminarska nastava, zadatak čitanja i analize primjera, samostalan zadatak | analiza poslovnih pisama, pisanje poslovnih pisama | sastaviti različite vrste poslovnih pisama na njemačkom jeziku | portfolio |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Portfolio
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Portfolio | 2 | 70% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz portfolija pismenih zadaća i ocjena iz pismenog ispita: 70% konačne ocjene čini ocjena iz portfolija pismenih zadaća, a 30% čini ocjena iz pismenog ispita.
Student je na pismenom ispitu ocijenjen ocjenom izvrstan (5), a iz portfolija vrlo dobar (4). Za izračun ocjene se primjenjuje sljedeća formula: (pism. x 0,3) + (port. x 0,7). Za formiranje ocjene moraju oba elementa biti pozitivno ocijenjena. U ovom slučaju izračun ocjene izgleda ovako: (5 x 0,3) + (4 x 0,7) = 1,5 + 2,8 = 4,3 = zaokružuje se na 4. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4)
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je pohađao najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Povremene kratke provjere usvojenosti gradiva, anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (npr. individualne konzultacije, grupne diskusije na seminaru).