Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim povezanostima karakterističnima za povijest jugoistoka Europe u razdoblju ranoga novoga vijeka te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja stručne i znanstvene literature za povijest naroda jugoistočne Europe u ranom novom vijeku.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Politički, društveni i gospodarski razvoj Osmanskog Carstva u ranom novom vijeku, osmanska vojska, pregled osmanskih osvajanja Balkanskog poluotoka, upravno-teritorijalna organizacija Osmanskog Carstva, feudalizam osmanskoga tipa, položaj kršćana u Osmanskom Carstvu, utjecaj osmanske kulture i društvenih struktura na starosjedilačko stanovništvo, demografske promjene u jugoistočnoj Europi u ranom novom vijeku, obilježja političkog, društvenog i gospodarskog razvoja Bugarske, Rumunjske, Grčke, Albanije, Makedonije, Srbije, Bosne i Hercegovine u ranom novom vijeku.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
Predavanje | slušanje | prisjetiti se važnih datuma, osoba i činjenica iz povijesti jugoistočne Europe u ranom novom vijeku | kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
usporediti povijesne događaje iz povijesti jugoistočne Europe u ranom novom vijeku sa suvremenim prilikama | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor analiza primjera |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti uzroke i posljedice važnih događaja u povijesti jugoistočne Europe u ranom novom vijeku | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
Rasprava | samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
vrednovati pojedine povijesne pojave i procese karakteristične za povijest jugoistočne Europe u ranom novom vijeku | aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature izlaganje |
obraditi seminarsku temu | seminarski rad |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza izvora i literature |
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 10% |
Pisani ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 10% |
Usmeni ispit | 0,6 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit sastoji se od pismenog ispita, ukoliko student ne položi ispit putem kolokvija te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati zadatke (seminarski zadaci, problemski zadaci, kvizovi i dr.), raspravljati i analizirati dokumentarne filmove na nastavnu temu, izaći na kolokvije.
Pavić, Milorad, Jugoistočna Europa pod osmanskom vlašću. Od pada Osmanskog Carstva do Svištovskog mira, Sveučilište u Zadru, Zadar, 2014. (odabrana poglavlja)
Faroqhi, Suraiya, Sultanovi podanici. Kultura i svakodnevica u Osmanskom Carstvu, Zagreb, 2009.
Andrić, Ivana, „Položaj Pećke patrijaršije u Osmankom Carstvu od 1557. do 1690. godine“, Povijesni prilozi 23, (2004), br. 27
Đurđev, Branislav, Jugoslavenske zemlje pod turskom vlašću (do kraja XVIII stoljeća), Školska knjiga, Zagreb, 1962.
Skupina autora, Historija naroda Jugoslavije, sv. II., Školska knjiga, Zagreb, 1959.
Jiriček, Konstantin, Historija Srba, sv. 2, Izdavačko poduzeće NR Srbije, Beograd, 1952.
Morin, Edgar, Misliti Europu, Duriex, Zagreb, 1995.
Matuz, Jozef, Osmansko Carstvo, Zagreb, 1992.
Inalcik, Halil, Osmansko carstvo: klasično doba 1300.-1600., Zagreb, 2002.
Prate se rezultati ispita za svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenata o obimu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju.