Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Petr Balog, Kornelija | 30 |
0 |
0 |
|
Feldvari, Kristina | 0 |
30 |
30 |
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovim premisama i idejama organizacije informacija, s teorijskim uporištima organizacije informacija, pristupima i problemima te sa značajnijim praktičnim iskustvima na osnovi kojih mogu bolje razumjeti teoriju i praksu, a poglavito:
Na vježbama studenti se pripremaju da:
pronalaze osnovne elemente sadržajne i formalne obrade dokumenata
ovladaju vještinom analize i sinteze
prepoznaju i koriste klasifikacijske sheme i stručne tezauruse (nper. ASIST-ov tezaurus)
samostalno pronalaze odgovarajuće oznake u klasifikacijskim shemama
Na seminarima se u skupinama obrađuju preporučeni tekstovi i o njima se raspravlja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Na predavanjima studenti se upoznaju s pojmom i ciljevima organizacije informacija i znanja. Tumači im se važnost informacije za proces odlučivanja u organizaciji i upućuje na sedam stepenica informacijske pismenosti: prepoznavanje informacijske potrebe, pronalaženje informacije, pristup informaciji, vrednovanje informacije, pohrana i organiziranje informacije, obrada informacije i dioba informacije; tipologija informacijskih potreba i izvora u raznolikim upravljačkim situacijama.
S obzirom na raznolike pristupe i tumačenja pojmova znanje, informacija i organizacija informacija, u sklopu predmeta studenti će se prvo upoznati s osnovnim pojmovima i terminologijom (dokument, informacija, katalog, datoteka, fond, zbirka, relevantnost, pertinentnost i dr.) te s općim i posebnim oznakama informacija i gradiva, bibliografskim jezicima i strukturom bibliografskih zapisa. (mr. Vinaj) Nadalje, studenti će se upoznati s teorijom i praksom predmetnih jezika, poglavito klasifikacije i klasifikacijskih sustava: Deweyjevom decimalnom klasifikacijom (Dewey Decimal Classification: DDC), Klasifikacijom Kongresne knjižnice (Library of Congress Classification: LCC) i Univerzalnom decimalnom klasifikacijom (Universal Decimal Classification: UDC), jer se s tim klasifikacijama najčešće susreću u domaćim i inozemnim knjižnicama, knjižarama, OPACima i organiziranim mrežnim prostorima. (prof. Aparac-Jelušić). Nadalje, obraditi će se teorija i neki praktični aspekti deskriptivne katalogizacije, napose elementi za identifikaciju i strukturu kataložnih i bibliografskih informacija. (mr. Vinaj)
U sklopu vježaba studenti upoznaju klasifikacijsku shemu UDK. Posebna se pažnja posvećuje strukturi UDK (univerzalnost, hijerarhičnost, aspektnost, sintetičnost) te upoznavanju UDK tablica. Vježbama na odabranim primjerima studenti se uvode u praktičan rad s UDK shemom. (asist. Faletar)
predavanja, seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje predavanja, rasprava | identificirati osnovna obilježja informacijske znanosti | sustavno praćenje kroz kvizove i zadatke na predavanjima, dva pismena kolokvija |
predavanja | slušanje predavanja, rasprava | tumačiti teorijske postavke sadržajne analize i sinteze | sustavno praćenje kroz kvizove i zadatke na predavanjima, dva pismena kolokvija |
vježbe | vježbanje naučenog, izrada zadataka na satu i kod kuće | razlikovati osnovne vrste dokumenata | zadaci na nastavi, kolokvij |
vježbe | vježbanje naučenog, izrada zadataka na satu i kod kuće | vrednovati bibliografske izvore | zadaci na nastavi, kolokvij |
vježbe | vježbanje naučenog, izrada zadataka na satu i kod kuće | analizirati strukturu bibliografskih zapisa | zadaci na nastavi, kolokvij |
rad na primjerima i problemima | rješavanje problemskih zadataka | identificirati pravce razvoja digitalnih knjižnica, mrežnih izvora i usluga | ocjena seminarskog rada |
rad na primjerima i problemima | rješavanje problemskih zadataka | analizirati profesionalna etička načela | ocjena seminarskog rada |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Zadaci na predavanjima, Zadaci pod vježbama
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,6 | 43% |
Kontinuirano praćenje | 0,4 | 10% |
Pohađanje nastave | 2,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,8 | 20% |
Zadaci na predavanjima | 0,6 | 15% |
Zadaci pod vježbama | 0,4 | 12% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene. Na usmeni ispit mogu izaći studenti koji nisu zadovoljni ocjenom, a do više im ocjene nedostaje 8 bodova (4% od ukupne ocjene).
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirano praćenje: 20, zadaci na predavanjima: 26, zadaci na vježbama: 24, seminari: 50, kontinuirano provjeravanje znanja: 80.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita u slučaju ispunjavanja dvaju preduvjeta: (1) mora pohađati 70% nastave i (2) iz elemenata vrednovanja kontinuirano praćenje, zadaci na predavanjima, zadaci na vježbama i seminari ostvario je minimalno 60 ocjenskih bodova. Studenti koji ne ostvare taj minimum bodova dužni su sljedeće akademske godine ponovno upisati i odslušati kolegij Uvod u knjižničnu i informacijsku znanost.
Predavanja:
Članci:
Vježbe:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnici vezani uz stupanj težine zadataka i odnos između predavanja, seminara i vježaba.