Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mikić Čolić, Ana | 30 |
0 |
30 |
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Jezik: svojstva; podrijetlo; glotogeneza, neverbalni kod i njegovo ujezičenje; lingvistika i njezin predmet; semiologija i lingvistika: ljudska simbolička djelatnost i jezik; razvoj i vrste pisma; jezični znak (F. de Saussure i L. Hjelmslev) – djelovanje jezika kao sustava znakova; jezik i govor: jezik kao struktura; Coseriuova trihotomija: sustav – norma – govor; uloge jezika: jezik – mišljenje – stvarnost (Sapir-Whorf); jezične funkcije; općejezični zakoni: načelo jezične ekonomije; zališnost; raščlanjivost; jezično stvaralaštvo; iz povijesti lingvistike; klasifikacija jezika; jezik kultura; razine jezičnoga opisa: fonologija i fonetika, morfologija, sintaksa, generativna gramatika, semantika, leksikologija; sociolingvistika; pragmalingvistika
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | definirati temeljne jezične pojmove | pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | izdvojiti jezične porodice i predstavnike | pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje |
sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje izlaganja, dijaloška metoda | razlikovati strukturne tipove jezika | pismeni ispit aktivnost u nastavi kolokvij |
seminarsko izlaganje samostalni zadatak |
slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature | analizirati morfemski sastav riječi | pismeni ispit kolokvij aktivnost u nastavi |
seminarsko izlaganje samostalni zadatak |
slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, analiza primjera | napraviti komponencijalnu analizu punoznačnih riječi | aktivnost u nastavi kolokvij |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, samostalna uporaba literature | samostalno primjenjivati jezičnoteorijske spoznaje i općejezičnu literaturu | pismeni ispit kolokvij |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganja, čitanje i analiza literature | razlikovati pristupe u opisu jezika (filološki, poredbeno-povijesni, strukturalistički, generativni) | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | prepoznati jezična načela u komunikaciji | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pismeni ispit | 2 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz dvaju usmenih kolokvija i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz dvaju kolokvija, a 60% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito pohađati nastavu, sudjelovati u raspravi na seminarima, položiti 2 kolokvija, položiti ispit.
Redovitost pohađanja nastave, aktivnost na seminaru, uočavanje i određivanje problema