Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ručević, Silvija | 0 |
0 |
0 |
|
Brezetić, Sandra | 0 |
75 |
0 |
|
Betlehem, Ruben | 0 |
75 |
0 |
Poznavanje metodologije prikupljanja, analize i prezentacije psihologijskih podataka na primjerima demonstracijskih vježbi iz područja učenja i pamćenja. Proširenje teorijskih znanja u području učenja i pamćenja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Stjecanje psihomotornih vještina. Mjerenje brzine psihomotornih reakcija. Ispitivanje spretnosti ruke i prstiju. Mjerenje okulomotorne koordinacije. Simboličko učenje. Metode mjerenja učinka učenja. Smislenost sadržaja i uspješnost pamćenja. Efekt mjesta u seriji. Interferencija. Transfer. Kratkoročno pamćenje. Priroda dugoročnog pamćenja. Usvajanje pojmova. Mnemotehnike. Vrsta senzornih informacija i učenje. Povratna informacija i učinak u učenju. Motivacija i učenje. Asocijacije. Mentalni set. Kognitivne sheme. Modeliranje ponašanja tehnikama klasičnog i instrumentalnog kondicioniranja.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
samostalni istraživački zadatak, grupna rasprava | sustavno opažanje, aktivno sudjelovanje | razviti svjesnost o ulozi ispitanika u psihološkim eksperimentima | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba literature, aktivno sudjelovanje | primijeniti pravila za pisanje znanstvenih izvještaja propisana u psihologijskoj znanosti i struci | esej |
pisanje izvještaja | sustavno opažanje i zaključivanje, aktivno sudjelovanje, analiza literature | prepoznati metode i tehnike istraživanja u području proučavanja učenja i pamćenja | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba literature | identificirati relevantne izvore informacija | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba i analiza literature, aktivno sudjelovanje | povezati metodološke principe s teorijskim znanjima o učenju i pamćenju | esej, usmeni ispit |
pisanje izvještaja | aktivno sudjelovanje, postavljanje i rješavanje problema | kritički analizirati provedeno istraživanje i primijenjene metode i statističke postupke | esej, usmeni ispit |
Istraživanje, Pismeni izvještaji s vježbi, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 1 | 0% |
Pismeni izvještaji s vježbi | 4,5 | 100% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Konačna ocjena izvještaja računa se kao ponderirana linearna kombinacija svih dijelova izvještaja prema formuli:
Konačna ocjena izvještaja = (Ocjena Uvoda X .15) + (Ocjena Metode X .10) + (Ocjena Rezultata X .20) + (Ocjena Rasprave X .30) + (Ocjena Sažetka X .15) + (Ocjena stila pisanja X .10).
Ukupan rezultat se pretvara u ocjenu izvještaja prema dolje navedenom kriteriju.
Ocjena Kriterij
1 (nedovoljan) 0 - 2
2 (dovoljan) 2,01 – 2,50
3 (dobar) 2,51 – 3,50
4 (vrlo dobar) 3,51 – 4,50
5 (izvrstan) 4,51 – 5,00
Konačna vrijednost ocjene izračunava se prema formuli: zbroj ocjena iz izvještaja / 7.
Načini provjere znanja:
Znanje se ispituje kroz niz od sedam izvještaja. Konačna ocjena računa se kao prosjek ocjena iz svih izvještaja. Ocjena iz kolegija može biti pozitivna samo ukoliko student ima manje od tri negativno ocjenjena izvještaja. Ocjena nedovoljan (1) iz izvještaja se može ispraviti u slučaju da student ostvari ocjenu izvrstan (5) iz bilo kojeg izvještaja tijekom nastave. Jedna ocjena izvrstan zamjenjuje jednu ocjenu nedovoljan. Ocjena izvrstan ne može ispraviti ocjenu nedovoljan ukoliko student nije pristupio ili mjerenju ili pisanju izvještaja. Student ne može pristupiti pisanju izvještaja, ako nije prisustvovao mjerenju.
Nedolazak na pisanje izvještaja ili vježbu ili izostanak slanja izvještaja na Moodle u zadanom vremenskom roku se ocjenjuje ocjenom nedovoljan (1), osim u iznimnim slučajevima u kojima se nedolazak može tolerirati uz opravdan razlog. U slučaju neopravdanog izostanka, ocjena nedovoljan se ne može ispraviti. Tri ocjene nedovoljan na kraju nastave automatski označavaju ukupnu ocjenu nedovoljan iz kolegija.
Usmeni ispit
Nema.
Studenti koji na kraju nastave iz kolegija žele popraviti ocjenu, imaju mogućnost odlaska na usmeni ispit u kojem mogu ocjenu povisiti maksimalno za jednu ocjenu. Pravo na usmeni ispit imaju oni studenti koji imaju manje od tri negativno ocjenjena izvještaja.
• Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Naklada Slap.
• Rathus, S. A. (2001). Temelji psihologije. Naklada Slap.
• Sternberg, R. J. (2003). Kognitivna psihologija. Naklada Slap.
• Zarevski, P. (2001). Psihologija pamćenja i učenja. Naklada Slap.
• Znanstveni radovi iz područja mjerenja
• Bujas, Z. (1981). Uvod u metode eksperimentalne psihologije. Školska knjiga.
• Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena: testovi i tehnike. Naklada Slap.
• Znanstveni radovi iz područja mjerenja