Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavela Banai, Irena | 0 |
75 |
0 |
|
Betlehem, Ruben | 0 |
75 |
0 |
Poznavanje metodologije prikupljanja, analize i prezentacije psihologijskih podataka na primjerima demonstracijskih vježbi iz područja učenja i pamćenja. Proširenje teorijskih znanja u području učenja i pamćenja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Stjecanje psihomotornih vještina. Mjerenje brzine psihomotornih reakcija. Ispitivanje spretnosti ruke i prstiju. Mjerenje okulomotorne koordinacije. Simboličko učenje. Metode mjerenja učinka učenja. Smislenost sadržaja i uspješnost pamćenja. Efekt mjesta u seriji. Interferencija. Transfer. Kratkoročno pamćenje. Priroda dugoročnog pamćenja. Usvajanje pojmova. Mnemotehnike. Vrsta senzornih informacija i učenje. Povratna informacija i učinak u učenju. Motivacija i učenje. Asocijacije. Mentalni set. Kognitivne sheme. Modeliranje ponašanja tehnikama klasičnog i instrumentalnog kondicioniranja.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
samostalni istraživački zadatak, grupna rasprava | sustavno opažanje, aktivno sudjelovanje | razviti svjesnost o ulozi ispitanika u psihološkim eksperimentima | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba literature, aktivno sudjelovanje | primijeniti pravila za pisanje znanstvenih izvještaja propisana u psihologijskoj znanosti i struci | esej |
pisanje izvještaja | sustavno opažanje i zaključivanje, aktivno sudjelovanje, analiza literature | prepoznati metode i tehnike istraživanja u području proučavanja učenja i pamćenja | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba literature | identificirati relevantne izvore informacija | esej |
pisanje izvještaja | samostalna uporaba i analiza literature, aktivno sudjelovanje | povezati metodološke principe s teorijskim znanjima o učenju i pamćenju | esej, usmeni ispit |
pisanje izvještaja | aktivno sudjelovanje, postavljanje i rješavanje problema | kritički analizirati provedeno istraživanje i primijenjene metode i statističke postupke | esej, usmeni ispit |
Istraživanje, Pismeni izvještaji s vježbi, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 1 | 0% |
Pismeni izvještaji s vježbi | 4,5 | 100% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Studenti sudjeluju u ukupno sedam tematski odvojenih vježbi na kojima se provode istraživanja iz kojih se pišu sedam zasebnih izvještaja. Svaki izvještaj u striktno zadanom obliku se zasebno ocjenjuje, a konačna ocjena se formira kao prosjek svih ocjena tijekom nastave. Ocjena iz kolegija može biti pozitivna samo ukoliko student ima manje od tri negativno ocjenjena izvještaja.
Student ne može pristupiti pisanju izvještaja, ako nije prisustvovao mjerenju.
Izvještaji se ocjenjuju ocjenom od 1 (nedovoljan) do 5 (izvrstan), a ocjena svakog izvještaja se formira kao linearna kombinacija ocjene (također izražene na skali od 1 do 5) pojedinih elemenata izvještaja uz odgovarajuće pondere: Uvod: 0.2; Rezultati: 0.3, Rasprava: 0.4, Literatura: 0.1.
Ponderi odgovaraju % važnosti pojedinog elementa Izvještaja (npr. najvažniji dio je Rasprava – nosi 40% ocjene).
Studenti sudjeluju u ukupno sedam tematski odvojenih vježbi na kojima se provode istraživanja iz kojih se pišu sedam zasebnih izvještaja. Svaki izvještaj u striktno zadanom obliku se zasebno ocjenjuje, a konačna ocjena se formira kao prosjek svih ocjena tijekom nastave. Ocjena iz kolegija može biti pozitivna samo ukoliko student ima manje od tri negativno ocjenjena izvještaja.
Student ne može pristupiti pisanju izvještaja, ako nije prisustvovao mjerenju.
Izvještaji se ocjenjuju ocjenom od 1 (nedovoljan) do 5 (izvrstan), a ocjena svakog izvještaja se formira kao linearna kombinacija ocjene (također izražene na skali od 1 do 5) pojedinih elemenata izvještaja uz odgovarajuće pondere: Uvod: 0.2; Rezultati: 0.3, Rasprava: 0.4, Literatura: 0.1.
Ponderi odgovaraju % važnosti pojedinog elementa Izvještaja (npr. najvažniji dio je Rasprava – nosi 40% ocjene).
Završna ocjena je prosjek ocjena iz sedam izvještaja. Ukoliko student nije zadovoljan završnom ocjenom, može pristupiti usmenom ispitu. U tom slučaju se završna ocjena formira na način da ocjena iz pisanih izvještaja pridonosi s 60%, dok usmeni ispit doprinosi s 40%.
• Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Naklada Slap.
• Rathus, S. A. (2001). Temelji psihologije. Naklada Slap.
• Sternberg, R. J. (2003). Kognitivna psihologija. Naklada Slap.
• Zarevski, P. (2001). Psihologija pamćenja i učenja. Naklada Slap.
• Znanstveni radovi iz područja mjerenja
• Bujas, Z. (1981). Uvod u metode eksperimentalne psihologije. Školska knjiga.
• Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena: testovi i tehnike. Naklada Slap.
• Znanstveni radovi iz područja mjerenja