Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vuletić, Gorka | 15 |
0 |
30 |
Studenti će biti upoznati s nekim specifičnim instrumentima za procjenu zdravstvenog stanja koji se koriste za provođenje nacionalnih studija zdravlja, te će biti upoznati s najnovijim istraživanjima iz zemlje i inozemstva o zdravstvenom stanju populacije. Učiti će koji su aktualni zdravstveni problemi hrvatske populacije te vodeći uzroci mortaliteta i morbiditeta. Tijekom kolegija studenti će izraditi seminarski rad na individualno odabranu temu kroz koji će samostalno napraviti pregled zdravstveno-statističkih podataka i literature koja se odnosi na odabrani zdravstveni problem.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Definiranje i razvoj pojma zdravlja. Zdravlje pojedinca u odnosu na zdravlje populacije. Metodologija provođenja nacionalnih studija zdravlja uz primjere najnovijih istraživanja iz zemlje i inozemstva. Zdravstvena statistika – osnovni pojmovi i zakonska regulativa. Aktualni problemi zdravlja hrvatske populacije (duševne bolesti, kronične nezarazne bolesti, vodeći uzroci morbiditeta i mortaliteta u Hrvatskoj i Europi). Religiozam bolesti u Hrvatskoj. Prevencija i unapređenje zdravlja.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja | multidimenzionalno shvatiti i definirati koncept zdravlja populacije | završni ispit, aktivno sudjelovanje u nastavi |
predavanje, seminar | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, primjeri iz prakse | nabrojati glavne uzroke pobola i smrtnosti u svijetu i u hrvatskoj | završni ispit, aktivno sudjelovanje u nastavi |
predavanje, seminar, korištenje video materijala i stručnih tekstova | analiza literature, oblikovanje seminara, analiza radova, slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje, suradnja, rasprava, primjeri slučajeva | opisati glavna zdravstveno rizična ponašanja. | završni ispit, aktivno sudjelovanje u nastavi |
predavanje, seminar, korištenje video materijala i stručnih tekstova | analiza literature, oblikovanje seminara, analiza radova, slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje, suradnja, rasprava | analizirati osnovne načine prevencije kroničnih bolesti | završni ispit, aktivno sudjelovanje u nastavi |
predavanje, seminar, korištenje video materijala i stručnih tekstova | analiza literature, oblikovanje seminara, analiza radova, slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje, suradnja, rasprava | identificirati javnozdravstvene prioritete u svijetu i u nas | završni ispit, aktivno sudjelovanje u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 10% |
Pismeni ispit | 1,5 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,15 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 10% |
Usmeno izlaganje | 0,55 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir: ocjena iz pismenog seminarskog rada 20%, izlaganja na satu koje donosi 20% ocjene, aktivnost na satu 10% ocjene, te provjere znanja u obliku pismenog ispita 60%.
Konačna se ocjena oblikuje iz bodova postignutih u svakoj cjelini na slijedeći način:
(završni pismeni ispit x 0,60) + (usmeno izlaganje x 0,20) + (seminarski rad x 0,10)+(aktivnost na nastavi x 0,10)
Skala ocjenjivanja je sljedeća: 61% - 70,9% = dovoljan (2), 71% - 80,9% = dobar (3), 81% - 90,9% = vrlo dobar (4), 91% - 100% = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio prisutan na najmanje 70% održanih nastavnih sati, te izlagao i pismeno se kritički osvrnuo na odabranu temu iz područja javnog zdravstva.
Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 61% (prolazna ocjena dovoljan)
Članci iz relevantnih međunarodnih časopisa.
Najnovije publikacije Svjetske zdravstvene organizacije i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.