Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Faletar, Goran | 15 |
30 |
0 |
Cilj je predmeta Osnove jezične kulture upoznati studente s osnovnim činjenicama iz povijesti hrvatskoga pravopisa, suvremene pravopisne problematike, upoznati ih s nastankom i razvojem standardnoga jezika, s osnovnim pojmovima iz teorije standardnoga jezika te s osnovnim retoričkim pojmovima. Studenti također moraju biti osposobljeni za praktičnu primjenu tih usvojenih znanja, odnosno za njihovu primjenu na tekstu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Temeljni su programski sadržaji u okviru predmeta Osnove jezične kulture pojam norme i vrste normi, načela standardizacije i načela standardnosti, princip elastične stabilnosti, osnovica i nadgradnja standardnoga jezika, razlikovanje hrvatskoga standardnog jezika od hrvatskoga književnog jezika i književnih jezika Hrvata, razlikovanje puristički utemeljenoga pristupa normiranju leksika i značenjski ( kontekstualno ) utemeljenoga, osnovne činjenice iz povijesti hrvatskoga književnog jezika u 19. i 20. stoljeću, retoričke vrste, govorna kultura, etape u pripremi govora, logika u govoru, interpretativno čitanje. Seminarski dio nastave u okviru predmeta Osnove jezične kulture zamišljen je kao praktična primjena znanja iz hrvatskoga pravopisa i gramatike na tekstovima zasićenim pogreškama, odnosno studenti vježbaju lekturu teksta.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati razine jezičnoga opisa i njihove osnovne jedinice | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | analizirati jezične činjenice na svim razinama opisa | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | analizirati i rješavati pitanja koja se tiču pravopisa i gramatike hrvatskoga jezika | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | aktivno sudjelovanje, suradnja, sustavno opažanje, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | argumentirati odluke koje se tiču leksičkoga izbora u hrvatskome standardnom jeziku svjesni njegove polifunkcionalne naravi | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | aktivno sudjelovanje, suradnja, sustavno opažanje, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | opisati jezične činjenice primjerenim metodama i metajezikom | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | aktivno sudjelovanje, suradnja, sustavno opažanje, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | definirati temeljne lingvističke pojmove i razumjeti njihovu važnost u jezičnom opisu | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,45 | 30% |
Pismeni ispit | 1,05 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnost na nastavi i ocjena iz završnog pismenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti na nastavi, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita. Ukoliko student ne ostvari pozitivnu ocjenu iz aktivnosti na nastavi, ocjena iz završnog pismenog ispita čini 100% konačne ocjene.
Student je ostvario ocjenu 5 iz aktivnosti na nastavi i 3 iz završnog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (nast. x 0,3) + (isp. x 0,7).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(5 x 0,3) + (3 x 0,7) = 1,5 + 2,1 = 3,6 = 4.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni jedan uvjet: bio je prisutan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.