Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Truck-Biljan, Ninočka | 0 |
30 |
0 |
Cilj ovog kolegija je usavršavanje usvojenih i stjecanje novih znanja i vještina iz područja usmene i pismene komunikacije na engleskom jeziku. U sklopu svih aktivnosti naglasak je na razvijanju komunikacijske kompetencije, proširivanju aktivnog vokabulara i gramatičke točnosti kako bi se izričaj u što većoj mjeri približio onom izvornih govornika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U ovom se kolegiju podjednaka važnost daje svim jezičnim vještinama – receptivnim: slušanje i čitanje, te produktivnim: govor i pisanje te se intenzivno radi na sustavnom uvježbavanju istih što je iznimno važno i potrebno i na naprednom stupnju jezične kompetencije.
Studenti su izloženi u većoj mjeri autentičnim jezičnim materijalima na srednjem stupnju jezične složenosti koji se razlikuju tematski, registrom (standardni, kolokvijalni) te u slučaju audio i video zapisa različitim naglaskom (standardni britanski, američki, itd.). Koriste se tekstovi s aktualnom tematikom koji služe za jezičnu analizu, ali u isto vrijeme potiču studente na razgovor te izražavanje kritičkog mišljenja.
Budući da je jedan od važnijih ciljeva ovog kolegija razvijanje komunikativne kompetencije studenata, osobit naglasak stavlja se na različite vrste komunikacijskih govornih vježbi tijekom kojih se ponavljaju stečena, ali i usvajaju nova leksička i gramatička znanja. Jedna od najčeščih metoda su tzv. role-play vježbe kojima se nastoji potaknuti primjena jezika u različite komunikacijske svrhe. Na vježbama se potiče stalna interakcija između studenata koja se postiže radom u skupinama, paru, ali i sudjelovanjem cijele grupe.
Sve teme koje se obrađuju odabrane su prema interesima studenata čime se nastoji potaknuti njihova motivacija za aktivno sudjelovanje i zalaganje u radu. Primjeri tema koje se obrađuju su sljedeći: sports, childhood memories, news stories, festivals and parties itd.
Jedan od ciljeva kolegija jest i razvijanje gramatičke kompetencije studenata. To se postiže usustavljivanjem i nadogradnjom gramatičkih struktura engleskog jezika (npr. prošla glagolska vremena, komparacija pridjeva, relativne rečenice, pasiv).
Također, veliki naglasak stavlja se na proširivanje postojećeg aktivnog vokabulara studenata, a to se ponajprije odnosi na jezične elemente kao što su kolokacije, idiomatski izričaji, tvorba riječi, itd.
Jedan od ciljeva ovog kolegija je i razvijanje tečnog i preciznog pismenog izražavanja na srednjem stupnju. To se postiže pisanjem različitih vrsta kraćih sastava na zadanu temu. Neki od zadataka su sljedeći: pisanje neslužbenog pisma, pisanje pozivnica, pisanje pisma prihvaćanja ili odbijanja poziva i sl.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature, uvježbavanje. aktivno sudjelovanje | objasniti uporabu pasiva u stručnom tekstu | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni i usmeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature, uvježbavanje. aktivno sudjelovanje | pravilno prevoditi pasivne konstrukcije s hrvatskog na engleski jezik i obrnuto | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni i usmeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature, uvježbavanje, aktivno sudjelovanje | prepoznati kolokacije u stručnom tekstu | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature, uvježbavanje. aktivno sudjelovanje | pravilno prevoditi kolokacije s engleskog na hrvatski jezik i obrnuto | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | rad na tekstu, vježbanje, primjena naučenog | upotrijebiti pasivne konstrukcije i kolokacije u prijevodu jednostavnijih stručnih tekstova | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | čitanje i analiza literature, uvježbavanje, aktivno sudjelovanje, primjena naučenog | demonstrirati primjenu stručnog vokabulara u opisu određenog područja struke | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni i usmeni ispit |
vježbe, rad na tekstu, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rad na tekstu, uvježbavanje | primijeniti stručni vokabular u opisu različitih grafičkih prikaza u akademskom diskursu | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni i usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 20% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 30% |
Pohađanje vježaba (70% minimalno), aktivnost na nastavi (usmene i pisane jezične vježbe, rasprava, rad na tekstu) tijekom semestra. Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz aktivnosti na nastavi te 2 kolokvija tijekom semestra ili pisanom ispitu nakon odslušanog predmeta. Ukoliko student ne položi jedan od dvaju kolokvija tijekom semestra, izlazi na završni pisani ispit na jednom od ispitnih rokova
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati, djelatno sudjelovati u nastavi (usmene i pisane jezične vježbe, rad na tekstu, rasprave), položiti dva kolokvija tijekom semestra ili položiti završni ispit nakon završetka semestra. U slučaju nastave na daljinu (u virtualnoj učionici i sl.) studenti trebaju aktivno sudjelovati uz uključivanje mikrofona i kamera ukoliko/kada se to zatraži.
Uvjeti stjecanja prava na potpis uključuju: nazočnost na nastavi u virtualnoj ili stvarnoj učionici (najmanje 70%), redovito rješavanje te pravovremenu dostavu zadataka za jezične vježbe.
Nastavni materijali za kolegij Engleski jezik za humanističke i društvene znanosti 2
Po završetku nastave studenti ispunjavaju anoniman, evaluativni upitnik čime im se pruža mogućnost kritičkog ocijenjivanja uspješnosti izvođenja kolegija kao i iznošenje prijedloge za njegovo poboljšanje.