Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 0 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 15 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je da studenti svladaju teorijske osnove fonetike i fonologije njemačkog jezika. Ta znanja će im kao budućim nastavnicima biti potrebna za praktičan rad s učenicima jer čitanje i izgovor kod usmenog izražavanja na stranom jeziku spadaju u osnovne vještine kojima učenike treba naučiti.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pismo i govor kao dva pojavna oblika jezika, predmeti istraživanja fonetike i fonologije i njihovo mjesto među ostalim gramatičkim disciplinama, povijest njemačke fonetike i fonologije; fonetski opis: zvuk i glas, fiziološke osnove govora, artikulacijska i akustička fonetika; glasovne varijante: fon – fonem – alofon, distinktivna obilježja fonema, kombinatorika; glas i njegov zapis: fonem – transkript – slovo; njemački fonološki sustav, opis pojedinih samoglasnika i suglasnika; glas i slog, vrste slogova u njemačkom jeziku, pravila rastavljanja riječi na slogove u njemačkom jeziku; naglašeni i nenaglašeni slog(ovi), glavni i sporedni akcent(i); osnove fonologije njemačke rečenice: akcent(i) u rečenici, neutralni i kontrastivni akcent, intonacija, ostala suprasegmentalna obilježja (jačina, pauze, tempo, ritam); usporedba njemačkog i hrvatskog glasovnog sustava i osnovnih fonoloških pravila, komparativna fonologija njemačke i hrvatske rečenice (glavne sličnosti i razlike).
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | opisati osnovne značajke njemačkog fonološkog sustava | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | opisati u osnovnim crtama proces nastanka glasa (osnove artikulacije) | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | opisati svaki njemački fonem s obzirom na distinktivna obilježja | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | pravilno odrediti mjesto naglaska za svaku njemačku riječ | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | razlikovati tipove intonacije | usmeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,125 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,375 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 40% |
U završnoj ocjeni pisani ispit sudjeluje sa 60%, a usmeni ispit sa 40 %. Student će tijekom nastave moći pisati kolokvije, u slučaju položenih kolokvija student ne mora izići na pisani ispit, nego samo na usmeni.
Student je ostvario ocjenu 3 iz kolokvija ili pisanog ispita i 5 iz usmenog ispita.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli (kol. x 0,6) + (usm. x 0,4). U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (3 x 0,6) + (5 x 0,4) = 1,8 +2 = 3,8. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati.
Jedno poglavlje po izboru iz jedne od sljedećih knjiga:
Povremene kratke usmene provjere znanja, anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (npr. individualne konzultacije).