Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 0 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 15 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je da studenti svladaju teorijske osnove fonetike i fonologije njemačkog jezika. Ta znanja će im kao budućim nastavnicima biti potrebna za praktičan rad s učenicima jer čitanje i izgovor kod usmenog izražavanja na stranom jeziku spadaju u osnovne vještine kojima učenike treba naučiti.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pismo i govor kao dva pojavna oblika jezika, predmeti istraživanja fonetike i fonologije i njihovo mjesto među ostalim gramatičkim disciplinama, povijest njemačke fonetike i fonologije; fonetski opis: zvuk i glas, fiziološke osnove govora, artikulacijska i akustička fonetika; glasovne varijante: fon – fonem – alofon, distinktivna obilježja fonema, kombinatorika; glas i njegov zapis: fonem – transkript – slovo; njemački fonološki sustav, opis pojedinih samoglasnika i suglasnika; glas i slog, vrste slogova u njemačkom jeziku, pravila rastavljanja riječi na slogove u njemačkom jeziku; naglašeni i nenaglašeni slog(ovi), glavni i sporedni akcent(i); osnove fonologije njemačke rečenice: akcent(i) u rečenici, neutralni i kontrastivni akcent, intonacija, ostala suprasegmentalna obilježja (jačina, pauze, tempo, ritam); usporedba njemačkog i hrvatskog glasovnog sustava i osnovnih fonoloških pravila, komparativna fonologija njemačke i hrvatske rečenice (glavne sličnosti i razlike).
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | opisati osnovne značajke njemačkog fonološkog sustava | usmeni ispit, kolokvij/pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | opisati u osnovnim crtama proces nastanka glasa (osnove artikulacije) | usmeni ispit, kolokvij/pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | opisati svaki njemački fonem s obzirom na distinktivna obilježja | usmeni ispit, kolokvij/pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | pravilno odrediti mjesto naglaska za svaku njemačku riječ | usmeni ispit, kolokvij/pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, opažanje modela, sustavno opažanje i zaključivanje | razlikovati tipove intonacije | usmeni ispit, kolokvij/pismeni ispit |
Kolokvij/pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij/pismeni ispit | 1,125 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,375 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 40% |
Konačna se ocjena temelji na postignuću iz pismenog dijela (iz dvaju kolokvija ili pismenog ispita) te usmenog ispita nakon uspješno položenog pismenog dijela.
Ocjena za pismeni dio temelji se na postignuću iz dvaju kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom pismenom ispitu nakon odslušanog kolegija u slučaju da jedan od kolokvija ne bude pozitivan.
Zbroj ostvarenih postotaka na kolokvijima, pri čemu oba kolokvija moraju biti položena s minimalno 69%, daje završni postotak prema kojem se izvodi ocjena za pismeni dio prema sljedećoj skali: 69-74: 2; 75-84: 3; 85-92: 4; 93-100: 5.
Studenti koji ne uspiju preko kolokvija položiti tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu koji mora biti položen s minimalno 69%, a ocjena za pismeni dio izvodi se prema sljedećoj skali: 69-74: 2; 75-84: 3; 85-92: 4; 93-100: 5.
Nakon uspješno položenog pismenog ispita student mora pristupiti usmenom ispitu.
Kolokviji/pismeni ispit nose 60% konačne ocjene, a usmeni ispit 40%.
Student je ostvario ocjenu 3 iz kolokvija ili pisanog ispita i 5 iz usmenog ispita.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli (kol. x 0,6) + (usm. x 0,4). U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (3 x 0,6) + (5 x 0,4) = 1,8 +2 = 3,8. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati.
Jedno poglavlje po izboru iz jedne od sljedećih knjiga:
Povremene kratke usmene provjere znanja, anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (npr. individualne konzultacije).