Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Glušac, Maja | 45 |
15 |
0 |
Upoznati studente:
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Morfologija i morfonologija, morfem, morf, alomorf, oblična osnova i nastavak, fonološke i morfonološke alternacije, vrste riječi.
Imenice, leksička i gramatička obilježja imenica (rod, broj, padež, živost); imenička sklonidba: a-vrsta, e-vrsta, i-vrsta, alomorfizam osnova I nastavaka; naglasna obilježja imenica.
Pridjevi, leksička i gramatička obilježja pridjeva (rod, broj, padež, stupnjevanje, određenost, neodređenost); pridjevno-zamjenička sklonidba; sklonidba i upotreba određenih pridjeva, sklonidba i upotreba neodređenih pridjeva, alomorfizam nastavaka: navesci; stupnjevanje, alomorfizam osnova i nastavaka; naglasna obilježja pridjeva.
Zamjenice, leksička i gramatička obilježja; imeničke zamjenice, pridjevne zamjenice; osobne, povratna, posvojne, povratno-posvojna, pokazne, upitno-odnosne, neodređene; naglasna obilježja zamjenica.
Brojevi, redni I glavni, sklonidba brojeva, brojevne imenice i pridjevi. Naglasna obilježja brojeva.
Glagoli, leksička obilježja glagola, gramatička obilježja glagola (osoba, rod, broj, vid, vrijeme, način, stanje, prijelaznost/neprijelaznost/povratnost), glagolske osnove i nastavci, glagolska vremena, glagolski načini, glagolski pridjevi (radni i trpni), glagolski prilozi (prošli i sadašnji), aktivni I pasivni gl. oblici, glagolske vrste i razredi, naglasni tipovi glagola.
Prilozi, prijedlozi, veznici, usklici, čestice, modalne riječi.
predavanja, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje pojedinačni i skupni rad na vježbama mentorski rad |
slušanje predavanja, djelatno sudjelovanje na vježbama, rad na tekstu, služenje literaturom i nastavnim materijalima | opisati temeljne morfološke i morfonološke pojmove i odnose među morfološkim jedinicama hrvatskoga jezika | usmeni ispit pismeni ispit |
pojedinačni i skupni rad na vježbama mentorski rad |
djelatno sudjelovanje na vježbama, rad na tekstu, služenje literaturom i nastavnim materijalima | analizirati morfološki sustav hrvatskoga jezika u sinkronijskom presjeku | usmeni ispit |
predavanje vježbe |
slušanje predavanja, služenje literaturom i nastavnim materijalima, rad na tekstu | prepoznati suvremenu hrvatsku morfološku normu, a osobito morfološke normativne dvostrukosti ili trostrukosti u sklonidbi i sprezanju | usmeni ispit pismeni ispit |
predavanje mentorski rad |
čitanje literature, rasprava o literaturi | služiti se samostalno i kritički kroatističkom morfološkom jezikoslovnom literaturom | pismeni ispit |
predavanje skupni i pojedinačni rad na vježbama mentorski rad |
slušanje i bilježenje predavanja, rad na tekstu | obavljati lektorske poslove | pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,6 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,4 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz završnog pismenog ispita i ocjena iz završnog usmenog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita i 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnog usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studentske su obveze pohađanja nastave opisane Pravilnikom o studiranju.
Iz navedenih se jezičnih savjetnika studentima preporučuju pojedini dijelovi odnoseći se na sadržaj predmeta.
Student je dužan pratiti jezikoslovne časopise, prema vlastitomu izboru: Jezik, Filologija, Suvremena lingvistika ili Radovi Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.