Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Žižanović, Senka | 30 |
0 |
30 |
Ciljevi:
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnovni pojmovi. Didaktika, obrazovanje, odgoj, nastava, edukacija, naobrazba, izobrazba, školovanje.
Nastava kao komunikacija. Interaktivnost nastave. Neverbalna nastavna komunikacija. Cilj ili ciljevi nastavne komunikacije. Bipolarnost nastave. Koncept kurikuluma. Svrha, ciljevi i zadaće obrazovanja i nastave. Opći ciljevi obrazovanja, individualni ciljevi, praćenje ostvarivanja ciljeva obrazovanja. Taksonomijsko određivanje ciljeva. Ciljevi i zadaće nastave.
Sadržajna utemeljenost nastave. Školski kurikulum. Nacionalni kurikulum. Nastavni plan i program. Opseg, dubina i slijed obrazovnog programa. Praćenje programskog oblikovanja sadržaja.Organizacijska utemeljenost nastave. Nastavni izvori. Nastavne metode. Nastavne tehnike. Društveno radni oblici u nastavi. Čelni rad, skupni rad, rad u paru, individualni i individualizirani rad. Suradničko učenje. Projektna nastava. Tijek nastavnoga procesa. Pripremanje, prijam i obradba sadržaja, vježbanje, ponavljanje, vrednovanje. Snimanje i analiza nastave. Vrednovanje obrazovanja.
Nastavni sustavi. Pojmovna određenja i vrste. Predavačka i predavačko-prikazivačka nastava. Katehetička i majeutička nastava. Egzemplarna nastava. Problemska nastava. Mentorska nastava. Programirana nastava. Simulacija i igra u nastavi. Individualizirana nastava. Od nastavnikova poučavanja do učenikova samostalnog učenja. Osposobljavanje učenika za samoobrazovanje. Poučavanje i učenje izvan škole. Instrukcija i obučavanje. Samoorganizirano učenje.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje rad na tekstu – analiza različitih teorijskih polazišta, pravaca i modela |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, rješavanje zadataka | pravilno interpretirati temeljne pojmove didaktike, različite didaktičke teorije, pravce i modele | aktivnost studenata u nastavi praktični rad pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje, rad na tekstu – Bloomova taksonomija integrativno učenje rješavanje zadataka |
povezivanje kognitivnoga, afektivnoga i psihomotoričkog područja razvoja, definiranje ciljeva i ishoda učenja | razlikovati odgojne, obrazovne i funkcionalne zadatke nastave usmjerene na cjelovit razvoj učenika | aktivnost studenata u nastavi praktični rad pismeni ispit usmeni ispit |
upoznavanje bazičnih dokumenata odgoja i obrazovanja (digitalna verzija: HKO, HNOS, NOK) | analiziranje ciljeva, zadatka, sadržaja, metoda i načina vrednovanja unutar ciklusa obrazovanja, područja i predmeta | analizirati nastavni plan i program uvažavajući kurikularni pristup i suvremenu obrazovnu tehnologiju | aktivnost studenata u nastavi praktični rad pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje rad na tekstu i analiza primjera iz prakse |
slušanje izlaganja, analiza primjera, rješavanje zadataka – metodičko oblikovanje nastave (multimodalno i interdisciplinarno) | osmisliti nastavni sat primjenom adekvatne nastavne metode usmjerene na kognitivno, metakognitivno i samoregulirajuće učenje | praktični rad kontinuirana procjena znanja seminarski rad |
predavanje analiza radnih mapa i zbirki radova (portfolio) |
slušanje izlaganja, analiza literature, operacionalizacija zadataka (individualni i skupni rad) | izraditi materijal za samostalno učenje | praktični rad kontinuirana procjena znanja |
predavanje rad na tekstu primjeri sumativnoga i formativnog vrednovanja |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, rješavanje zadataka: procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika (inicijalno, tijekom učenja, na kraju) | opisati tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika u tradicionalnoj i suvremenoj nastavi osmisliti ehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika (inicijalno, tijekom učenja, na kraju) |
aktivnost studenata u nastavi praktični rad pismeni ispit usmeni ispit |
primjeri znanstvenih i stručnih članaka te akcijskih istraživanja nastavnika | definiranje jednostavnijega istraživačkog zadatka/problema te ga prema etapama akcijskog istraživanja ostvariti unutar grupe (sudjelujuće, razvojno istraživanje) |
|
aktivnost studenata u nastavi praktični rad |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1,5 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pisani ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz kontinuirane provjere znanja i pismenoga ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz kontinuirane provjere znanja i seminarskoga rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz pismenoga ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Uz pohađanje nastave, u oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnosti na nastavi vezane za kritički osvrt, pripremu za nastavni sat, seminarski rad te pismeni ispit: 50% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskih aktivnosti, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita.
Kontinuirana komunikacija nastavnika sa studentima, kontinuirana i završna evaluacija studenata i nastavnika na kraju nastave te anonimna studentska anketa na razini Fakulteta i Rektorata.