Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belajdžić, Ana | 30 |
0 |
30 |
Pružiti osnove organizacijske psihologije - discipline koja se bavi proučavanjem ponašanja ljudi u (radnim) organizacijama – razina pojedinca, grupe i organizacije u cjelini.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvod, predmet i definicija. Povijesni razvoj i povezanost s drugim disciplinama. Teorije organizacijskog ponašanja. Percepcija i atribucija u organizaciji. Učenje u organizaciji. Individualne razlike: ličnost u organizaciji. Profesionalni razvoj – karijera. Motivacija za rad: sadržajni i procesni modeli motivacije. Motivacijski programi u organizacijama: metode i primjena. Materijalni i nematerijalni oblici nagrađivanja. Efikasnost pojedinca u organizaciji: mjerenje radne uspješnosti. Stavovi prema organizaciji i poslu: zadovoljstvo poslom, organizacijska pripadnost i zaokupljenost poslom. Modeli stresa u radnoj okolini: strategije suočavanja. Donošenje odluka u organizaciji. Prednosti i nedostaci individualnog i grupnog odlučivanja. Organizacijska komunikacija: barijere u komunikaciji. Kohezivnost, norme i ciljevi radne grupe. Timski rad: karakteristike uspješnog tima. Definicije i teorije rukovođenja. Primjena teorija rukovođenja u razvoju rukovoditelja. Organizacijska struktura i dizajn. Organizacijska promjena i razvoj. Organizacijski razvoj u praksi: organizacijski konzalting. Organizacijska klima. Organizacijska kultura. Organizacijska efikasnost.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, radionica (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina) | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina, izrada pisanog izvješća | primijeniti različita teorijska određenja u opisivanju, razumijevanju, objašnjenju i mijenjanju ponašanja u organizaciji | aktivnost na nastavi (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina), pisano izvješće, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, radionica (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina) | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina, izrada pisanog izvješća | povezivati individualne značajke članova organizacije sa značajkama organizacijskog okruženja u svrhu prilagodbe i povećanja učinka pojedinca | aktivnost na nastavi (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina), pisano izvješće, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, radionica (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina) | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina, izrada pisanog izvješća | koristiti znanstvene spoznaje o funkcioniranju radnih grupa pri osmišljavanja programa za povećanje efikasnosti timskog rada i učinkovitije komunikacije u manjim organizacijskim cjelinama | aktivnost na nastavi (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina), pisano izvješće, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, radionica (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina) | slušanje izlaganja, analiza literature, izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina, izrada pisanog izvješća | planirati procese organizacijskih promjena koje predstavljaju podršku poslovnim strategijama poduzeća, a ujedno vode većem zadovoljstvu i drugim poželjnim ishodima na razini pojedinca – člana organizacije | aktivnost na nastavi (izrada i prezentacija, treninga namijenjenog razvoju rukovodnih vještina), pisano izvješće, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pohađanje nastave, Praćenje i provjeravanje znanja putem zadataka, Praktična aktivnost (radionica)
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Praćenje i provjeravanje znanja putem zadataka | 1,4 | 50% |
Praktična aktivnost (radionica) | 1,5 | 50% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir svi elementi praćenja i provjeravanja, iz kojih student/ica može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% konačne ocjene.
Konačna se ocjena oblikuje na sljedeći način:
1. Element praćenja i provjeravanja znanja: Praćenje i provjeravanje znanja putem zadataka = ukupno 50 ocjenskih bodova, odnosno 50% konačne ocjene; od čega se 30 ocjenskih bodova (30%) odnosi na praktične, a 20 ocjenskih bodova (20%) na teorijske zadatke.
2. Element praćenja i provjeravanja znanja: Praktična aktivnost (radionica) = ukupno 50 ocjenskih bodova, odnosno 50% konačne ocjene; od čega se 5 ocjenskih bodova (5%) odnosi na preliminarnu izradu hodograma radionice, 30 ocjenskih bodova (30%) na grupnu ocjenu izvedbe radionice, 10 ocjenskih bodova (10%) na individualnu ocjenu izvedbe radionice te 5 ocjenskih bodova (5%) na recenziju radionice u izvedbi drugih kolega.
Kriterij ocjenjivanja:
61-70 = dovoljan (2)
71-80 = dobar (3)
81-90 = vrlo dobar (4)
91-100 = izvrstan (5)
Primjer oblikovanja konačne ocjene:
30/30 bodova iz praktičnih zadataka + 7/20 bodova iz teorijskih zadataka + 2/5 bodova za preliminarnu izradu hodograma radionice + 20/30 ocjenskih bodova za grupnu ocjenu izvedbe radionice + 9/10 ocjenskih bodova za individualnu ocjenu izvedbe radionice + 4/5 ocjenskih bodova za recenziju radionice u izvedbi drugih kolega = ukupno 72/100 ocjenskih bodova = dobar (3)
Konačna ocjena u ovom slučaju je dobar (3).
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati, predati rješenja praktičnih zadataka te sudjelovati u izradi i provedbi radionice kako bi ostvarili uvjet za polaganje ispita.
Aamodt, M. (2012). Industrial/organizational psychology: An applied approach. Nelson Education.