Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Križanić, Valerija | 0 |
0 |
0 |
|
Kantor, Ena | 0 |
0 |
45 |
Cilj je predmeta upoznavanje studenata s osnovnom paradigmom evolucijske psihologije, te s evolucijskog pristupa pojasniti različite aspekte ponašanja živih bića.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Povijest evolucijskog mišljenja. Teorije srednje razine u evolucijskoj biologiji. Evolucija modernog sapiensa, suvremena okolina i okolina naših predaka. Evolucionizam u psihologiji. Osnovne predstavke evolucijske kognitivne psihologije. Izbor spolnog partnera i konflikt među spolovima. Razvojna psihologija i moderni darvinizam. Evolucijske osnove osobina ličnosti. Konflikti i nasilje u obitelji. Evolucijski pristupi kulturi. Kritike evolucijske psihologije.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | opisati povijest evolucijskog mišljenja i osnovne principe evolucije putem prirodne selekcije | aktivnost studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | opisati najvažnije teorije srednje razine u evolucijskoj psihologiji | aktivnost studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | prepoznati razlike suvremene okoline i okoline naših predaka | aktivnost studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, izlaganje seminara | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, osmišljavanje i rasprava | opisati najvažnije spoznaje do kojih je dovela evolucijska perspektiva u kognitivnoj, socijalnoj, razvojnoj psihologiji te psihopatologiji | seminarski rad/aktivnost studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | objasniti odnos evolucije i kulture | završni pismeni ispit |
predavanje, izlaganje seminara, izlaganje seminara | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | primijeniti principe evolucijske psihologije na područja obrazovanja i rada | seminarski rad/aktivnost studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
grupna rasprava | rasprava | povezati osnovne spoznaje iz evolucijske psihologije s aspektima svakodnevnog ljudskog funkcioniranja | aktivnosti studenata na nastavi |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, samostalno proučavanje literature, rasprava | staviti u odnos nedostatke i domete evolucijske psihologije | aktivnosti studenata na nastavi, završni pismeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,7 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 1,2 | 40% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminara i ocjena iz završnog pismenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz seminara, a 60% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Student je ostvario ocjenu 4 iz seminara i ocjenu 3 iz završnog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (seminar x 0,4) + (završni pismeni ispit x 0,6)
U navedenom primjeru, ukupna ocjena se računa na sljedeći način: (4x0,4)+ (3x0,6) = 1,6 + 1,8 = 3,4
Konačna ocjena u ovom primjeru bi bila dobar (3).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako ispuni sljedeće uvjete: