Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dagen, Tomislav | 30 |
0 |
15 |
Sigurnost je jedno od najsloženijih područja djelovanja suvremenih država u kojem se suočavamo s mnogobrojnim opasnostima koje na različite načine utječu na razvoj države, suvremeni život pojedinca, zajednice i okoline. Iako je prestankom hladnog rata pojam sigurnosti rekonceptualiziran i postavljen je temelj novom konceptu sigurnosti koji je širi izvan samih vojno-političkih odgovora. Tome pridonose opasnosti kao što su klimatske promjene, migracije, epidemije zaraznih bolesti, terorizam, organizirani kriminal, cyber kriminal i trgovina drogom, prirodne i tehnološke nesreće i katastrofe koje zahtjevaju one politike i sigurnosne mehanizme koji će odgovoriti na takve izazove. Ratom u Ukrajini, narušenom europskom i globalnom sigurnosnom arhitekturom, političkom nestabilnošću u zemljama Zapadnog Balkana, paradigma sigurnosti je ponovno promijenjena i vraćena na stare hladnoratovske postavke u kojem dominira vojno-politički odgovor kao odgovor na zaštitu nacionalne sigurnosti i suverenosti. Stoga, a uzimajući u obzir navedene ugroze, cilj kolegija je osposobiti studente kao pripadnike generacije „Z” da kritički i racionalno sagledavaju i ovladavaju kategorijama iz fenomenologije nacionalne i europske sigurnosti. Cilj je također da isti kritički i analitički primjećuju i imaju „širu sliku” suvremenih ugroza koje utječu na ugrožavanje nacionalne sigurnosti, gubitka osječaja sigurnosti kod građana kako u hrvatskom, tako i u europskom kontekstu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje,seminari, zadatak čitanja i analize primjera | Predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova, | detektirati suvremene ugroze koje utječu na sigurnost Republike Hrvatske i Europske unije | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Esej |
Predavanje seminari, zadatak čitanja i analize primjera |
Istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada i prezentacija seminarskog zadatka | identificirati različite institute i mehanizme protiv dijakronije pojavnosti sigurnosnih ugroza prema Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminari |
Priprema za provjeru znanja, konzultacije | utvrditi utjecaj usvajanja nacionalnih strategija sigurnosti, aktualnih i relevantnih sigurnosnih okvira kao odgovor na sigurnosne ugroze | Aktivnosti u nastavi |
Predavanje Seminari |
Rasprava, iznošenje stavova, prezentacija seminarskog rada | suočavanje s suvremenim ugrozama koje oblikuju hrvatsku i politiku EU, a koje mogu utjecati na razvoj svijesti o nužnosti očuvanja demokracije u vremenima sigurnosnih ugroza | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad Esej |
Predavanje Seminari |
Analiza podataka, rasprava, iznošenje stavova, prezentacija seminarskog rada | kombinirati teorijska i praktična znanja o temeljnim načelima, sadržaju i zaštiti nacionalne sigurnosti na razini RH i Europske unije | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad Esej |
Predavanje Seminari |
Analize podataka, rasprave, iznošenje stavova, prezentacija seminarskog rada | kritički promišljati o javnim politikama, mehanizmima političkog, pravnog i općedruštvenog djelovanja koji mogu utjecati na zaštitu nacionalne sigurnosti, opće sigurnosti građana, slobode i demokracije | Aktivnosti na nastavi Seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Esej | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Esej 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Esej 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), sudjelovati u radu na satu. Redovito pohađanje nastave vrednuje se na temelju evidencija o sudjelovanju studenata na nastavi. Studenti su dužni i izraditi izložiti seminarski rad kojim će demonstrirati razumijevanje usvojenog sadržaja. Ispit.
Collins, A. (ur.) (2010). Suvremene sigurnosne studije, Zagreb: Centar za međunarodne i sigurnosne studije Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Politička kultura
Dragović, Filip (2018). Sigurnost europskih granica i migracije, Naklada Jesenski i Turk
Dragović, Filip; Mamić, Krešimir i ostali (2019. Nacionalna sigurnost Republike Hrvatske u 21. stoljeću, Jesenski i Turk
Mikac, Robert ur. (2023). Nacionalna sigurnost Republike Hrvatske u 21. stoljeću, knjiga 2., Jesenski i Turk
Milardović, Anđelko (2024). Globalizacija i Europa na raskrižju – Europa od volje za moći do volje za ništa, I.E.G.S., Zagreb-Split, (odabrana poglavlja)
Paić, Žarko (2022). The Return of Totalitarianism – Ideology, Terror, and Total Control, Cham: Palgrave Macmillan, 2022.
Strategija nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske, „N.N“, 73./2017.
Tatalović, Siniša; Malnar, Dario (2015). Sigurnosni aspekti izbjegličke krize; Zagreb: Političke analize, Vol.6, No. 23.
Vujačić, Sanja; Polović, Jadranka (2024). Geopolitika XXI stoljeća, Tim press, Zagreb.
Vukadinović, Radovan (2001). Međunarodni odnosi od hladnog rata do globalnog poretka, Agencija za komercijalnu djelatnost, Zagreb
Zorko, Marta (2018). Geopolitika i teritorijalnost, Naklada Jesenski i Turk
Prezentacija predavanja
Mihalinčić, Martina (2020). Suvremena sigurnost, novi rizici i razvoj preventivnih modela kriznog upravljanja u Republici Hrvatskoj, doktorska disertacija, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Dagen, Tomislav (2024). Jačanje vojnih kapaciteta i pristupanje vojnim savezima kao uvjet zaštite teritorijalnog integriteta i suverenosti. Anali Hrvatskog politološkog društva, 21 (1), 137-157. https://doi.org/10.20901/an.21.09
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.