| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Belaj, Branimir | 10 |
0 |
0 |
Upoznati doktorande s uzrocima i motivima pojave funkcionalnih kognitivnih pristupa jeziku, s njihovim osnovnim postavkama i teorijskim okvirima, u prvom redu s kognitivnom leksičkom semantikom i konstrukcijskim pristupima gramatici, a posebno s kognitivnom gramatikom. Osposobiti studente za
a ) razlikovanje formalnih od funkcionalnih pristupa u lingvistici
b ) uočavanje širokoga spektra činitelja koji sudjeluju u analizi značenja
c ) primjenu konstrukcijskih gramatičkih modela na gramatiku hrvatskoga jezika
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnovne razlike između generativne gramatike, tradicijskoga funkcionalizma (funkcionalnih sintaksa) i konstrukcijskih gramatika, teorija prototipova, radijalna kategorizacija i značenjske mreže, konceptualna i konvencionalna metafora i metonimija, odnos znanja o jeziku i znanja o svijetu (enciklopedijskoga znanja), temeljne i apstraktne kognitivne domene, razlikovanje odnosa profil - baza – domena -okvir. Upoznavanje s osnovama kognitivne gramatike te njezina primjena u hrvatskoj fonologiji, morfosintaksi i tvorbi riječi - kognitivna analiza hrvatskoga pasiva, bezličnih rečenica, izravnoga i neizravnoga objekta, subjekta, glagolskih prefikasa i prijedloga, struktura imenske skupine, složena rečenica.
predavanja
| 2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
| predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | demonstrirati znanje koje osigurava temelj za primjenu ideja kognitivne lingvistike na hrvatski i druge jezike | pismeni ispit, usmeni ispit |
| predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja |
|
pismeni ispit, usmeni ispit |
| predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | integrirati stečena znanja u svom budućem radu |
pismeni ispit, usmeni ispit |
| predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja |
|
pismeni ispit, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,75 | 0% |
| Pisani ispit | 1 | 0% |
| Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
| Usmeni ispit | 1 | 0% |
Aktivnost na nastavi, pismeni i usmeni ispit.
OBVEZE STUDENATA Redovito pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, pismeni i usmeni ispit
Studentska anketa.