Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Cvikić, Lidija | 6 |
0 |
4 |
Temeljni je cilj predmeta razviti razumijevanje studenata za ulogu i značaj jezika u obrazovanju. Studenti će se upoznati s aspektima jezika u obrazovanju koji se odnose na jezičnu politiku (jezik školovanja, učenje stranih jezika), učenje materinskoga jezika (službeni jezik, manjinski i migrantski jezici), kao i odnos jezika i stjecanja te vrednovanja znanja. Posebna će pozornost biti dana navedenim pitanjima u kontekstu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | analiza sadržaja časopisa u kojima se objavljuju radovi iz područja obrazovne lingvistike te kategorizacija tema i metodoloških pristupa | navesti područja istraživanja obrazovne lingvistike te metode kojima se koriste |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | čitanje dijelova izvornih znanstvenih radova o odnosu jezika i stjecanja te vrednovanja znanja te njihova kritička analiza | objasniti odnos jezika i stjecanja te vrednovanja znanja |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | na temelju prezentiranih uradaka i rezultata studenti će pokušati izlučiti čimbenike koji utječu na razvoj pismenosti u užem smislu | utvrditi jezične elemente koji utječu na razvoj pismenosti u užem smislu |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | raščlanjivanje sastavnica različitih vrsta disciplinarnih pismenosti s obzirom na stupanj u kojem ovise o jezičnim znanjima i sposobnostima | protumačiti odnos jezika i razvoja pismenosti u širem smislu | aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | skupni rad – čitanje dijelova izvornih znanstvenih tekstova o različitim modelima obrazovanja s obzirom na jezik obrazovanja | usporediti različite modele obrazovanja s obzirom na jezik obrazovanja |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | sudjelovanje u raspravi o tome je li u nastavi potrebno rabiti isključivo standardni jezik | raščlaniti odnos standardnoga jezika i nestandardnih idioma u nastavi materinskog jezika |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
predavanja, seminari, samostalni zadaci | analiza tekstova te skupni rad na usporedbi različitih pristupa i modela | objasniti različite modele učenja i pristupa poučavanju stranoga jezika |
aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
Vrednuje se studentovo aktivno sudjelovanje u nastavi, priprema i izlaganje seminarskoga rada te napisan i predan seminarski rad.
Obaveze studenta: aktivno sudjelovanje u nastavi, priprema i izlaganje seminarskoga rada. Seminarski rad obuhvaća pregled relevantne i recentne literature o odabranoj temi ili prikaz samostalno provedenoga istraživanja iz područja predmeta.
Za trajanja predmeta provode se individualni razgovori voditelja studija s doktorandima, zajednički sastanci studenata s nastavnicima te samovrednovanje studenata. Po završetku predmeta, doktorandi će procijeniti kvalitetu i uspješnost izvedbe programa ispunjavanjem evaluacijskoga anketnoga upitnika.