Jezik struke

 

Naziv kolegija:
Jezik struke
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Vidaković Erdeljić, Dubravka
0
0
10

 

Ciljevi i zadaci:

  • definirati jezik struke
  • ovladati obilježjima jezika struke
  • upoznati aktualna pitanja i relevantne teorijske pristupe u proučavanju jezika struke
  • upoznati metodološki aparat potreban za analizu osobitosti jezika struke

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • usporediti jezik struke i opći jezik
  • opisati temeljne koncepte u području jezika struke
  • kritički prosuđivati teorijske pristupe u proučavanju jezika struke
  • provesti empirijsko istraživanje u području jezika struke
  • odabrati  relevantni metodološki aparat za analizu jezičnih podataka u empirijskom istraživanju

Sadržaj predmeta:

  • temeljni pojmovi u proučavanju jezika struke
  • razlika između općeg i jezika struke
  • jezične varijacije, registri, žanrovi i stilovi
  • jezične osobitosti jezika struke
  • terminologija i jezik struke
  • aktualna pitanja i teorijski pristupi u istraživanju jezika struke
  • metodološki alati za istraživanje jezika struke, npr. korpusna analiza, analiza diskursa

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
rad na tekstu, grupna rasprava, samostalni zadatci čitanje i analiza literature, analiza primjera, aktivno sudjelovanje usporediti jezik struke i opći jezik
 
aktivnosti studenata u nastavi
rad na tekstu, grupna rasprava čitanje i analiza literature, analiza primjera, aktivno sudjelovanje opisati temeljne koncepte u području jezika struke
 
aktivnosti studenata u nastavi
rad na tekstu, grupna rasprava čitanje i analiza literature, aktivno sudjelovanje kritički prosuđivati teorijske pristupe u proučavanju jezika struke
 
aktivnosti studenata u nastavi, seminarski rad
rad na tekstu, grupna rasprava, seminar, samostalni zadatci čitanje i analiza literature, analiza primjera, aktivno sudjelovanje provesti empirijsko istraživanje u području jezika struke
 
seminarski rad
rad na tekstu, grupna rasprava, seminar čitanje i analiza literature, analiza primjera, aktivno sudjelovanje odabrati  relevantni metodološki aparat za analizu jezičnih podataka u empirijskom istraživanju seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,75 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Seminarski rad 2 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Rad studenta vrednovat će se tijekom nastave i ocjenom iz seminarskog rada.

Primjer izračunavanja ocjene:

Rad studenta vrednovat će se tijekom nastave i ocjenom iz seminarskog rada.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi, seminarski rad.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Bhatia, V.K. (1993). Analysing Genre: Language Use in Professional Settings. Longman
  2. Biber, D., & Conrad, S. (2009). Register, genre, and Style. Cambridge: Cambridge University Press.
  3. Cabré, M. T. (1999). Terminology, Methods and Applications. A'dam, Philadelphia, Benjamins Publ.
  4. Dudley-Evans, T. & M. Jo StJohn (1998). Developments in English for Specific Purposes, CUP
  5. Faber, Pamela & L'Homme Marie-Claude(Ed.) (2022). Theoretical Perspectives on Terminology Explaining terms, concepts and specialized knowledge. John Benjamins Publishing Company.
  6. Gotti, M. (2005). Investigating Specialized Discourse. Bern, Peter Lang

Dopunska literatura:

  1. Faber, P. (2012). A Cognitive Linguistics View of Terminology and Specialized Language. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9783110277203
  2. Gačić, Milica (2009). Riječ do riječi: (lingvistička istraživanja odnosa engleskoga i hrvatskog jezika na području prava i srodnih disciplina). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Profil.
  3. Roelcke, T. (1999). Fachsprachen. Berlin: E. Schmidt Verlag, Berlin

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Anketa.

Ostale informacije: