Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Gradečak, Tanja | 5 |
0 |
5 |
Temeljni je cilj predmeta uvesti studente u pojmove vezane uz pojavu višejezičnosti u različitim geografskim prostorima (nacija, regija, grad, jezična zajednica) te povezati ih uz istraživanja jezika u prostoru kako se on reflektira u tzv. jezičnom krajobrazu (eng. linguistic landscape). Na temelju sociolingvističkih elemenata u proučavanju višejezičnosti i jezičnih politika cilj je podučiti studente da ovladaju temeljnim pojmovima i terminima istraživanja jezičnoga krajobraza kao i metodama njihova istraživanja i terenskog rada. Krajnji je cilj pružiti studentima strukturirani pregled najvažnijih istraživanja jezičnoga krajobraza dosada kao i kako primijeniti znanja o odnosu jezika, znaka i prostora na kritičko promišljanje o njihovom značenju i društvenoj relevantnosti te kako provesti samostalno prikupljanje podataka radom na terenu i njihovu analizu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaj predmeta strukturiran je oko središnjeg pojma višejezičnosti i uloge različitih aktera u stvaranju jezičnih politika u određenim jezičnim zajednicama. Analizirat će se tipovi dvojezičnosti, odnosno višejezičnosti s različitih aspekata suvremene lingvistike- sa stajališta psiholingvistike, sociolingvistike i kognitivne lingvistike. Poseban naglasak se stavlja na sociolingvistički pristup u razmatranju višejezičnosti s obzirom na odnos jezičnog znaka i urbanog prostora, što su temeljni elementi za analizu jezičnog krajobraza. Studente ćemo upoznati s terminologijom ove nove vrste istraživanja u sociolingvistici, s naglaskom na odnosu i ulozi jezika u prostoru grada (cityscape). Analizira se simbolička konstrukcija javnog prostora, miješanje kodova, višejezičnost i manjinski jezici u jezičnom krajobrazu s posebnim osvrtom na ulogu jezika u kulturološkim obrascima tog područja i prevladavajućim jezičnim politikama. Također se daje sustavan pregled dosadašnjih istraživanja jezičnoga krajobraza, različitih metodoloških pristupa i tendencija k multimodalnosti, tj. ispreplitanju slikovnog i verbalnog sadržaja (grafiti, reklame, plakati), osobito u smislu konceptualne metafore i metonimije. Studenti će naučiti opisivati samostalno prikupljene podatke jezičnih znakova u određenim geografskim područjima metodom rada na terenu te pripremiti multimedijalni portfolio s vizualnim i tekstualnim primjerima.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, rasprava, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza zadane literature pretraživanje Interneta i drugih izvora podataka sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
opisati pojam višejezičnosti, njezinih obilježja i glavnih aktera |
analiza kvalitete prikupljenih podataka i aktivnosti na satu |
predavanje, demonstracija, terensko istraživanje, analiza primjera, seminari, multimedija, terenska nastava | analiza zadane literature i drugih izvora podataka prikupljanje podataka na terenu, pisanje izvješća |
primijeniti lingvističke metode pri analizi odnosa jezika, znaka i prostora |
aktivnost studenata u nastavi i terenskom istraživanju, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (izlaganje) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka, pisanje izvješća |
objasniti ulogu jezika u javnom prostoru grada |
aktivnost studenata u nastavi, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (pisano izvješće) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka, pisanje izvješća |
razlikovati komercijalne, ideološke, identitetske, religiozne i ine poruke u jeziku u javnom prostoru |
aktivnost studenata u nastavi, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (pisano izvješće) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka pisanje izvješća | usporediti dosadašnja istraživanja jezičnoga krajobraza i njihove učinke |
aktivnost studenata u nastavi, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (pisano izvješće) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija, terenska nastava | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka pisanje izvješća |
samostalno prikupiti podatke o određenom jezičnom krajobrazu i elementima višejezičnosti radom na terenu |
aktivnost studenata u nastavi i na terenskom istraživanju, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (pisano izvješće) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka, pisanje izvješća | kvalitativno analizirati prikupljeni korpus s primjerima višejezičnosti u određenom jezičnom krajobrazu | aktivnost studenata u nastavi, sadržaj portfolija, znanstveno istraživački rad (pisano izvješće) |
predavanje, demonstracija, analiza primjera, seminari, multimedija | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka, pisanje izvješća | osmisliti vlastito istraživanje | aktivnost studenata u nastavi, sadržaj portfolija, znanstveno-istraživački rad (pisano izvješće) |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Portfolio
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Istraživanje | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Portfolio | 1 | 0% |
Završna se ocjena temelji na istraživačkom multimedijalnom portofoliju (razini originalnosti i dubini pristupa, relevantnosti prikupljenog materijala, argumentiranosti zaključaka i točnosti u jezičnom izražavanju) te izradi i objavi ili izlaganju znanstveno-istraživačkog rada.
Obveze studenata
Redoviti dolazak i sudjelovanje u nastavi, samostalno terensko istraživanje, pisano izvješće i usmeno izlaganje s diskusijom o rezultatima istraživanja, izrada multimedijskog portfolija.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.