Pragmatika dijaloga

 

Naziv kolegija:
Pragmatika dijaloga
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Karabalić, Vladimir
5
0
5

 

Ciljevi i zadaci:

Prikazati obrasce po kojima se odvijaju dijalozi u komunikativnoj praksi, pripremiti studente za samostalnu analizu strateškog korištenja određenih dijaloških obrazaca i jezičnih sredstava kojima su realizirani za postizanje određenih komunikativnih ciljeva u danim komunikativnim uvjetima

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • prepoznati konstitutivne dijaloške sekvence u autentičnim dijalozima
  • interpretirati autentične dijaloge kao realizacije određenih dijaloških tipova
  • analizirati autentične dijaloge s obzirom na komunikativne ciljeve sugovornika i pripadajuće dijaloške strategije
  • procijeniti svrsishodnost pojedinih dijaloških poteza u autentičnim dijalozima i preporučiti alternative

Sadržaj predmeta:

Sadržaji:

  1. Organizacija dijaloga
  2. Tipologija dijaloga
  3. Bazične dijaloške strukture
  4. Dijaloški prototip: pitanja i odgovori
  5. Egzemplarni prikazi nekih kompleksnih dijaloških tipova (argumentacija, polemika, pregovaranje, zajedničko planiranje …)
  6. Komunikacijske strategije
  7. Dijalozi u institucijama
  8. Dijaloški stereotipi i klišeji
  9. Interpersonalni odnosi u dijalozima
  10. Dijalozi u medijima
  11. Literarni dijalozi
  12. Analiza jezika u dijalozima

 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, seminari opažanje modela prepoznati konstitutivne dijaloške sekvence u autentičnim dijalozima provjera znanja na seminaru, seminarski rad
prikaz slučajeva, seminari analize slučajeva interpretirati autentične dijaloge  kao realizacije određenih dijaloških tipova provjera znanja na seminaru, seminarski rad
prikaz slučajeva, sastavljanje zadataka analize slučajeva analizirati autentične dijaloge s obzirom na komunikativne ciljeve sugovornika i pripadajuće dijaloške strategije provjera znanja na seminaru, seminarski rad
prikaz slučajeva, sastavljanje zadataka nabrajanje prednosti i nedostataka procijeniti svrsishodnost pojedinih dijaloških poteza u autentičnim dijalozima provjera znanja na seminaru, seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 0,25 0%
Seminarski rad 2,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena iz seminarskog rada je završna ocjena na ispitu.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena iz seminarskog rada je završna ocjena na ispitu.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Pohađanje nastave i seminarski rad

 

 

Obavezna literatura:

Dva od sljedeća tri naslova:

  1. Sebastian Feller (2017): „From Speech Act Theory to Dialogue: Dialogue Grammar“. Edda Weigand, ed., The Routledge Handbook of Language and Dialogue, 162-173.
  2. Franz Hundsnurscher (2005): „Das Konzept der Dialoggrammatik“. Franz Hundsnurscher, Studien zur Dialoggrammatik. Stuttgart: Verlag Hans-Dieter Heinz, 9-18.
  3. Vladimir Karabalić (2013): „Gramatika dijaloga s primjerima primjene na analizu dijaloga u književnom djelu“. Marica Liović, ur., Sanjari i znanstvenici. Zbornik radova u čast 70-godišnjice rođenja Branke Brlenić-Vujić. Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 529-545.

 

Dopunska literatura:

  1. Edda Weigand (ed.) (2017) The Routledge Handbook of Language and Dialogue. New York / London: Routledge.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa.

Ostale informacije: